4

شبکه برق “گناوه” و “کازرون” بهینه‌سازی شد

  • کد خبر : 26687
  • 21 خرداد 1399 - 7:35
شبکه برق “گناوه” و “کازرون” بهینه‌سازی شد
روغنیان خاطرنشان کرد: این عملیات توسط شرکت تعمیرات نیروی برق فارس (امور بوشهر) به بهترین نحو ممکن انجام شد و با این تغییر، آرایش بار خطوط متعادل و منجر به کاهش تلفات خط شده است.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر از اجرای طرح بهینه‌سازی شبکه و تغییر آرایش خطوط نیروگاهی گناوه و کازرون خبر داد و گفت: طرح بهینه‌سازی شبکه و تغییر آرایش خط ارتباطی پست چهار روستایی به خط نیروگاهی بین نیروگاه‌های سیکل ترکیبی گناوه و کازرون با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حمزه روغنیان” با بیان این مطلب افزود: این طرح با هدف افزایش ضریب اطمینان شبکه سراسری، تاًمین برق مطمئن و پایدار شبکه و افزایش ظرفیت انتقال و تعدیل بار خطوط ۲۳۰ کیلوولت پست چهار روستایی اجرا شده است.
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر اضافه کرد: این پروژه با احداث باسبار و تغییر ارتباطی‌ها در گرمای بالای ۴۵ درجه سانتی‌گراد و کار در ارتفاع ۴۰ متری با هزینه‌ای بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

نیروگاهیان

وی ادامه داد: پروژه مذکور در راستای اهداف وزارت نیرو مبنی بر اصلاح ساز و کارها به‌جای تاکید بر ساخت و سازها انجام شده است.
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با بیان اینکه تلفات بالاتر از حد استاندارد از سوی کارشناسان شرکت برق منطقه‌ای مورد پذیرش نیست، افزود: این تلفات از امتیازهای منفی شبکه‌های انتقال بوده و روش‌های زیادی نیز در جهت کاهش آن ارایه و اجرا شده است.
وی ادامه داد: تغییر آرایش خطوط از روش‌هایی است که طی چند سال اخیر به آن توجه شده و از روش‌های موثر در بهبود شبکه است و با انتقال بار از روی فیدرهای با بار سنگین به فیدرهای با بار سبک حاصل می‌شود. در شرایط بهره‌برداری عادی از آن جهت کاهش تلفات و یا تعدیل بار بین فیدرها، و در شرایط بروز یک خطای دائمی جهت کاهش نواحی بی‌برق تا زمان رفع عیب می‌توان استفاده کرد.
روغنیان خاطرنشان کرد: این عملیات توسط شرکت تعمیرات نیروی برق فارس (امور بوشهر) به بهترین نحو ممکن انجام شد و با این تغییر، آرایش بار خطوط متعادل و منجر به کاهش تلفات خط شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=26687

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.