1
افزایش تولید 280 مگاوات ساعت برق؛

واحد ۲ بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر : 53702
  • 15 تیر 1400 - 10:46
واحد ۲ بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۲۰ مگاواتی شماره ۲ بخار و همچنین رفع چالش‌ها و مشکلات فنی سایر واحدهای نیروگاه طی ماه‌های اخیر، ارتقای سطح آمادگی این نیروگاه و تداوم خدمت رسانی به مردم بویژه در فصل تابستان و ایام پیک مصرف برق را مهمترین رویکرد این مجموعه تولیدی عنوان کرد.

واحد شماره ۲ بخار نیروگاه بندرعباس پس از انجام تعمیرات اساسی به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۲۰ مگاواتی شماره ۲ بخار و همچنین رفع چالش‌ها و مشکلات فنی سایر واحدهای نیروگاه طی ماه‌های اخیر، ارتقای سطح آمادگی این نیروگاه و تداوم خدمت رسانی به مردم بویژه در فصل تابستان و ایام پیک مصرف برق را مهمترین رویکرد این مجموعه تولیدی عنوان کرد.
“حسین سلیمی” افزود: با توجه به لزوم آماده سازی واحدها برای پیک تابستان فصل تعمیرات با تمرکز بر رفع محدودیت‌های تولید از اواسط مهرماه آغاز شد.
سلیمی با تشریح شرایط خاص کشور و شیوع بیماری کرونا در ماه‌های اخیر اظهار کرد: با محدودیت زمانی تعیین شده ناچار به انجام تعمیرات واحد در اوج بیماری کرونا بودیم که کارکنان سخت کوش نیروگاه با اقدامی جهادی و فداکارانه با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و طاقت فرسای استان هرمزگان، این کار را بدون هیچ حادثه‌ای به انجام رساندند که امید آن می‌رود تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به بومی‌سازی قطعات عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه ساخت قطعات انجام شده و مهندسان و متخصصان نیروگاه با مهندسی معکوس بسیاری از تجهیزات را بومی سازی کردند و از نیروگاه بندرعباس به واسطه همین مسئله به عنوان نیروگاه پیشرو در ساخت و تولید قطعات داخل نیروگاهی کشور می‌توان نام برد و با وجود پیمانکاران متخصص و متعهد ایرانی مشکلی در تهیه و ساخت قطعات مهم در داخل کشور وجود ندارد.
شایان ذکر است، نیروگاه بندرعباس دارای ۶ واحد تولیدی مشتمل بر چهار واحد بخار و دو واحد گازی به ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات است که در حال حاضر همه واحدهای آن جهت گذر از پیک تابستان در مدار تولید برق هستند و نقش مهمی را در تقویت، تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق کشور  ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=53702
  • نویسنده : غلامعباس حقانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.