4

اجازه نخواهیم داد که صنعت نفت و گاز آمریکا سقوط کند

  • کد خبر : 22525
  • 02 اردیبهشت 1399 - 22:03
اجازه نخواهیم داد که صنعت نفت و گاز آمریکا سقوط کند

اجازه نخواهیم داد که صنعت نفت و گاز آمریکا سقوط کند رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که به دولتش دستور داده است تا طرحی برای ارائه کمک مالی به شرکت‌های نفتی این کشور تدوین کند. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از شفقنا، ترامپ سه‌شنبه در توئیتی نوشت: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که […]

اجازه نخواهیم داد که صنعت نفت و گاز آمریکا سقوط کند

رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که به دولتش دستور داده است تا طرحی برای ارائه کمک مالی به شرکت‌های نفتی این کشور تدوین کند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از شفقنا، ترامپ سه‌شنبه در توئیتی نوشت: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که صنعت نفت و گاز آمریکا سقوط کند.

وی افزود: به وزرای انرژی و خزانه‌داری دستور دادم تا طرحی تدوین کنند که بر اساس آن کمک مالی در اختیار این شرکت‌های بسیار مهم [نفتی] قرار گرفته و امنیت شغلی آنها در آینده تضمین شود.

توئیت ترامپ در حالی است که قیمت هر بشکه نفت پایه وست تگزاس اینترمدیت (WTI) برای تحویل در ماه می، در جریان معاملات روز دوشنبه بازارهای جهانی، بزرگ‌ترین سقوط روزانه خود را تجربه کرد و با ۳۱۶ درصد کاهش به منفی ۳۹ دلار و ۵۵ سنت کاهش یافت که رقمی بی‌سابقه در تاریخ صنعت نفت به شمار می‌رود.

این بحران از آنجا ناشی شده که شیوع ویروس کرونا تقاضای جهانی برای نفت را بشدت کاهش داده است.
جنگ قیمتی عربستان و روسیه بر سر نفت نیز باعث شده است تا این بحران تشدید شود.

اخیرا ۲۳ کشور اوپک و غیراوپک موسوم به اوپک پلاس توافق کردند تا از اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) ۹.۷ میلیون بشکه از تولید روزانه خود را کاهش دهند تا مانع از سقوط بیشتر قیمت نفت شوند.
رویترز گزارش داد برخی از وزرای نفت و انرژی اوپک قرار است سه‌شنبه در کنفرانسی ویدیویی درباره اجرای فوری این توافق تا قبل از اول ماه می تشکیل جلسه دهند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=22525

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.