6

اختصاص یک چهارم مالیات قبوض برق به سازمان انرژی های تجدیدپذیر

  • کد خبر : 15311
  • 01 بهمن 1398 - 13:27
اختصاص یک چهارم مالیات قبوض برق به سازمان انرژی های تجدیدپذیر

نمایندگان مجلس مصوب کردند که ۲۵ درصد از مالیات قبوض برق به سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران (ساتبا) تعلق گیرد.   بیشتر بخوانید سوآپ نفت از پرداخت مالیات و عوارض معاف شد ۱۰ درصد معافیت مالیاتی برای عرضه برق سرمایه‌گذاری در ایجاد تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی از پرداخت مالیات معاف […]

نمایندگان مجلس مصوب کردند که ۲۵ درصد از مالیات قبوض برق به سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران (ساتبا) تعلق گیرد.

 

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، اول بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ماده ۴۳ با ۱۶۳ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ۴۳ آمده است: بیست و پنج درصد (۲۵%) از مالیات موضوع ماده (۷) این قانون دریافتی از قبوض برق مشترکین، همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی، به حساب ویژه ای نزد خزانه داری کل کشور واریز می گردد. خزانه‌داری کل کشور مکلف است مبالغ دریافتی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد به حساب سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران (ساتبا) واریز نماید. عدم تخصیص مبلغ مذکور در حکم تصرف غیرمجاز در اموال عمومی است. صددرصد (۱۰۰%) منابع دریافتی موضوع این ماده از طریق ردیف یا ردیف هایی که برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی می شود، صرف خرید تضمینی برق تجدیدپذیر و پاک غیردولتی با اولویت مناطق محروم و روستاها می گردد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=15311

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.