5

بهره‌برداری از سد شهدای ایلام (گلال) آغاز شد

  • کد خبر : 23356
  • 11 اردیبهشت 1399 - 21:54
بهره‌برداری از سد شهدای ایلام (گلال) آغاز شد
سد شهدای ایلام در 35 کیلومتری غرب شهر ایلام واقع و بر روی رودخانه گلال احداث شده است و هدف ازاجرای آن، تأمین آب مورد نیاز صنایع مهم پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام به میزان 8/12 میلیون مترمکعب در سال می­باشد.

در دومین هفته از پویش# هر هفته _ الف_ ب _ ایران در سال ۹۹ بهره‌برداری از سد شهدای ایلام (گلال) با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو به صورت ویدیو کنفرانسی و با گزارش مهندس محمد حاج رسولی ها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از محل پروژه در استان ایلام آغاز شد .

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از شبکه خبری آب ایران،مهندس حاج رسولی ها در گزارش خود اظهار داشت : این طرح در ۳۵ کیلومتری غرب شهر ایلام واقع و بر روی رودخانه گلال احداث شده است و هدف ازاجرای آن، تأمین آب مورد نیاز صنایع مهم پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام به میزان ۸/۱۲ میلیون مترمکعب در سال می­باشد.

وی در ادامه تسکین سیلاب های منطقه تا ۲۰۰۰ متر مکعب در ثانیه را از اهداف مهم این سد ذکر کرد.

نیروگاهیان

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه به مشخصات فنی سد اشاره کرد و گفت : سد از نوع خاکی با هسنه رسی بر روی رودخانه گلال احداث شده، مساحت حوضه آبریز آن حدود ۱۲۷ کیلومتر مربع، حجم آورد سالیانه آن ۲۳ میلیون مترمکعب بوده، طول تاج و ارتفاع از پی آن به ترتیب ۳۸۵ و ۷۰ متر و حجم مخزن آن در تراز نرمال ۲۰ میلیون مترمکعب است.

مهندس حاج رسولی ها همچنین اظهار داشت تا کنون برای احداث این سد ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است .

وی همچنین روز کارگر را به تمامی کارگران بویژه سازندگان این سد تبریک گفت.

در ادامه گزارش دکتر روحانی سوالاتی را مطرح نمود که توضیحات لازم توسط مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ارائه شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=23356

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.