5

تاثیرناپذیری سقوط‌نفت بر اقتصاد ایران/ فرصت‌سوزی با مدیریت‌کُند

  • کد خبر : 23000
  • 08 اردیبهشت 1399 - 23:14
تاثیرناپذیری سقوط‌نفت بر اقتصاد ایران/ فرصت‌سوزی با مدیریت‌کُند

تاثیرناپذیری سقوط‌نفت بر اقتصاد ایران/ فرصت‌سوزی با مدیریت‌کُند فرهنگی گفت: سقوط قیمت جهانی نفت برای اقتصاد ایران تاثیر زیادی برجای نگذاشت چراکه ازگذشته، وضعیت صادرات نفت در اثر تحریم و فشارهای دولت آمریکا به حداقل رسیده بود. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از آناج، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در […]

تاثیرناپذیری سقوط‌نفت بر اقتصاد ایران/ فرصت‌سوزی با مدیریت‌کُند
فرهنگی گفت: سقوط قیمت جهانی نفت برای اقتصاد ایران تاثیر زیادی برجای نگذاشت چراکه ازگذشته، وضعیت صادرات نفت در اثر تحریم و فشارهای دولت آمریکا به حداقل رسیده بود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از آناج، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علل و پیامدهای سقوط قیمت نفت اظهار داشت: کاهش قیمت نفت به دنبال شیوع بیماری کرونا در جهان رخ داد.

وی با بیان اینکه کاهش مصرف شدیدی در جهان اتفاق افتاد خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی و شرکت‌های فعال تعطیل و یا نیمه تعطیل شدند در نتیجه تقاضای نفت کاهش چشمگیری یافت و باعث افت شدید قیمت ها شد.

نماینده مردم تبریز با اشاره به تاثیرپذیری اقتصاد ایران از کاهش اخیر قیمت نفت یادآور شد: سقوط قیمت جهانی نفت برای اقتصاد ایران تاثیر زیادی برجای نگذاشت چراکه ازگذشته، وضعیت صادرات نفت در اثر تحریم و فشارهای دولت آمریکا به حداقل رسیده بود،.

فرهنگی لزوم جایگزینی نفت را مهم دانست و عنوان کرد:

مشکلی که در صنعت نفت کشور وجود داشت، خام فروشی بود، با توجه به کاهش درآمدهای کشور از حوزه نفت، می‌توان رویکرد جدیدی به کار بست که اقتصاد کشور را بیش از این وارد محدودیت منابع نکند، تولید گسترده و عرضه کالاهای تبدیلی می‌تواند جایگزین مناسبی برای خام فروسی نفت باشد.

وی ایرادات مدیریتی در بخشهای اقتصادی کشور را عاملی برای عدم استفاده درست از ظرفیت‌ها دانست و تصریح کرد: محصولات پتروشیمی می‌توانند با گسترش صنایع تکمیلی به عنوان جایگزین نفت در بخش صادرات برای کشور درآمدزایی در حد جایگزینی فروش نفت خام و حتی بالاتر از آن را داشته باشند. به طور مثال در ایام شیوع کرونا، بازار تولید و تقاضای مصرف دستکش بالاست ولی تولید هم می شود اما به راحتی در اختیار عموم مردم قرار نمی‌گیرد، تولید در حد تامین نیاز داخل و صادرات نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مدیریت باید سرعت عمل داشته بشد و از کُندی بپرهیزد، زمانی که ترکبه بازار خود را در روسیه از دست می داد هر چقدر فریاد زده شده که بازار روسیه ظرفیت بزرگی برای صادرات محصولات ایرانی است، تعلل ها و بوروکراسی‌های زائد اداری، اجازه حضور وسیع در بازار روسیه را نداد و کشورهای دیگری بعضا از راههای دور توانستند این بازار مصرفی را در اختیار بگیرند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=23000

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.