3

تحولات عراق؛ تمدید معافیت از تحریم‎های ایران و ادامه مذاکرات برای خروج نیروهای آمریکا

  • کد خبر : 22991
  • 08 اردیبهشت 1399 - 21:41
تحولات عراق؛ تمدید معافیت از تحریم‎های ایران و ادامه مذاکرات برای خروج نیروهای آمریکا
یک مقام وزارت خارجه آمریکا میگوید که این کشور معافیت‌های تحریمی عراق برای خرید برق از ایران را به مدت ۳۰ روز دیگر تمدید کرده است. این مقام آمریکایی گفته که آمریکا پس از پایان این معافیت ۳۰ روزه و زمانی که «دولت معتبر» در عراق تشکیل شود، تمدید معافیت‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

آمریکا معافیت‌های تحریمی عراق برای خرید برق از ایران را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد این در حالی است که مقام‎های بغداد از آغاز مذاکرات برای خروج نیروهای آمریکایی در آینده‎ای نزدیک خبر می‎دهند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری میزان ، یک مقام وزارت خارجه آمریکا می‎گوید که این کشور معافیت‌های تحریمی عراق برای خرید برق از ایران را به مدت ۳۰ روز دیگر تمدید کرده است.

این مقام آمریکایی گفته که آمریکا پس از پایان این معافیت ۳۰ روزه و زمانی که «دولت معتبر» در عراق تشکیل شود، تمدید معافیت‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

پیش از این معافیت‌های عراق برای خرید برق از ایران، در دوره‌های ۱۲۰ و ۹۰ روزه تمدید می شد.

در همین حال «عبدالکریم الخلف»، فرمانده نیرو‌های مسلح عراق، می‎گوید که «مذاکرات درباره خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از این کشور در ماه ژوئن آغاز می‌شود.»

به گزارش «بغداد الیوم»، «الخلف»، گفته «حتی پس از خروج کامل آمریکا نیز همکاری‌های امنیتی و عملیات آموزش نیرو‌های عراقی از سوی این کشور ادامه خواهد داشت.»

اوایل ماه ژانویه سال جاری میلادی، پارلمان عراق طرح اخراج نیرو‌های آمریکایی از این کشور را تصویب کرد.

نیروگاهیان

در همین حال «قصی الانباری»، مسئول دفتر سازمان بدر در استان الانبار، هرگونه طرح برای خروج نیرو‌های «حشد الشعبی» از این استان را رد کرده است.

«الانیاری»، می‌گوید که مردم این استان مخالف خروج نیرو‌های حشد الشعبی هستند.

پس از شکست گروه تروریستی داعش در عراق، نیرو‌های حشدالشعبی به ویژه در این استان عملیات بسیاری را برای پاکسازی این استان از وجود عناصر به جای مانده از داعش انجام داده‎اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=22991

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.