4

خدمات صنعت برق در طرح فاصله گذاری اجتماعی چگونه ارائه می شود؟

  • کد خبر : 20417
  • 12 فروردین 1399 - 14:58
خدمات صنعت برق در طرح فاصله گذاری اجتماعی چگونه ارائه می شود؟

شرکت های توزیع به عنوان آخرین زنجیره صنعت برق که به صورت مستقیم با مصرف کنندگان نهایی در ارتباط هستند، در شرایط بحران کرونا در کشور و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، راهکارهای مختلفی را برای تداوم خدمات دهی به مشترکان برق پیاده کرده اند. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش پایگاه […]

شرکت های توزیع به عنوان آخرین زنجیره صنعت برق که به صورت مستقیم با مصرف کنندگان نهایی در ارتباط هستند، در شرایط بحران کرونا در کشور و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، راهکارهای مختلفی را برای تداوم خدمات دهی به مشترکان برق پیاده کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش پایگاه خبری توانیربه نقل از روابط عمومی توزیع برق زنجان، در همین خصوص ، رئیس هیات مدیره ومدیرعامل این شرکت از اقدام های ویژه صورت گرفته درجهت خدمات غیر حضوری مشترکین با رعایت موازین بهداشتی و پیشگیری از انتقال ویروس در بین پرسنل و مراجعین خبرداد.

مهندس علیرضا علیزاده گفت:در آغازین روزهای اطلاع از شیوع بیماری واگیردار ، مرکز سامانه پاسخگویی۱۲۱ ارائه دهنده تمام خدمات مربوط به برق اعم از حوادث ،فوریت های برق و خدمات فروش وپس از فروش با تکمیل امکانات و زیرساخت های ارائه دهنده خدمات غیرحضوری برق افزوده شد تا مردم با خیال آسوده بدون خروج از منازل خود کلیه خدمات درخواستی خود را بصورت غیر حضوری وتنها از طریق تماس با تلفن آشنای ۱۲۱ دریافت کنند.این درحالیست که شرکت توزیع برق استان زنجان از سال ۹۷ اولویت اصلی برنامه استراتژیک خود را بر توسعه خدمات غیرحضوری با کیفیت و به صفر رساندن مراجعات مردمی قرار داده و فعالیت های گسترده ای در استفاده از بسترهای الکترونیکی ، گوشی های همراه و همچنین اصلاح فرآیندهای خدمات فروش و پس از فروش برق قرار داده که با اجرای طرح ملی قبض سبز و صدور صورتحساب الکترونیکی و اکنون همزمان با رخداد شیوع ویروس کرونا ، گسترهء این بخش سرعت بیشتری گرفته است .

 

نیروگاهیان

وی استفاده مردم از خدمات غیرحضوری توزیع برق زنجان اعم از تماس تلفنی با ۱۲۱ ، بهره مندی از سامانه برق زنجان (سبز) و پورتال شرکت به آدرس WWW.ZEDC.ir ، سامانه های پیامکی و ۱۵۲۱ را در قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا مهم ارزیابی و تصریح کرد: گسترش خدمات غیرحضوری تاثیر بسزایی در افزایش رضایتمندی و کاهش قابل توجه ترددهای غیر ضرور داشته ودارد.
وی با اشاره به آئین نامه فاصله گذاری اجتماعی و بمنظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا ، قرائت از راه دور کنتورها وعدم مراجعه منزل به منزل مامورین قرائت وکاهش حضور کارکنان در محل ادارات و پاسخگویی وارائه خدمت بصورت دور کاری را از تدابیر مهم این شرکت برشمرد و گفت: طبق تصمیم های متخذه در ستاد پیشگیری از کرونا در این شرکت و اجرای ابلاغیه های استانی ؛ ضمن اینکه کلیه جلسات ومراسمات حضوری ،ماموریت ها وهرگونه تجمع لغو گردیده است ، کارکنان غیرعملیاتی و اداری بصورت دورکاری بدون ایجاد اختلال در ارائه خدمت رسانی به مردم استان پاسخگوی مطالبات مردم هستند ، بطوریکه با استقرار بسترهای IT و دسترسی کارکنان به اتوماسیون اداری ، سیستم جامع کنترل پروژه ها و امکان ارتباط تصویری دوسویه اینترنتی در منزل فعالیت های کاری خود را انجام می دهند و اکیپ های عملیاتی کمکی علاوه بر شیفت های مستقر ، بصورت آنکال در منزل آماده برای اعزام به رفع اشکال در شبکه های توزیع برق اقدام می نمایند.

مهندس علیزاده افزود: این شرکت اقدام های مربوط به گندزدایی وضد عفونی فضاهای اداری ، واحدهای عملیاتی وناوگان خودرویی را در اولویت کاری خودقرارداده و با تشکیل جلسات غیرحضوری مستمر ستاد پیشگیری ازکرونا در سطح مدیران ومعاونین ، بر اجرای دقیق بخشنامه های ابلاغی شرکت مادرتخصصی توانیر ، استانداری و وزارت بهداشت ودرمان کشور و اطلاع رسانی دقیق آن دربستر پرتال سازمانی ، پوستر و فضای مجازی تاکید نمودکه در همین ارتباط اقلام بهداشتی نظیر ماسک ودستکش ومایع ضدعفونی کننده دست وسطوح وتب سنج بمیزان لازم از مبادی مربوطه تهیه ودر اختیارامورهای اجرایی و پرسنل قرار گرفته وهمچنین روزانه تمامی همکاران ومراجعین به ادارات بصورت موثر تب سنجی وکنترل سلامت بعمل می آید. .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت : ۱۵۰ نفر از پرسنل واحدهای عملیاتی وخدمات رسان این شرکت به صورت مستمر در امورهای دهگانه استان ، برق اقصی نقاط شهرستان های تحت پوشش خود را پایدار نگه داشته و علیرغم وقوع برف و کولاک شدید درمناطق کوهستانی در ابتدای سال جدید و آسیب به برخی نقاط شبکه های توزیع برق ، با همت پرسنل پای کار در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به رفع خاموشی و اصلاح شبکه های برق میگردد.
علیزاده با بیان این که صنعت برق استان پا به پای کادر درمانی در حال خدمت رسانی و ارائه برق مطمئن وپایدار می باشد ،تا لحظه ای برق منازل مردم و بویژه مراکز بهداشتی درمانی که مشغول مبارزه با ویروس کرونا هستند دچار خاموشی نشود، افزود: در حال حاضر اکیپ عملیاتی حوادث و فوریت های برق ،در امورهای اجرایی برق استان ، بصورت شبانه روزی وبا رعایت کامل پرتکل های بهداشتی و دستورالعمل های مقابله با کرونا در محل کار خود مشغول فعالیت می باشند و در صورت لزوم نیز از ظرفیت های اکیپهای آنکال استفاده می شود.
مدیرعامل توزیع برق استان زنجان نقش تک تک افراد جامعه را در قطع زنجیره ویروس کرونا مهم دانست وگفت: هموطنان عزیز با رعایت نکات بهداشتی و نیز به حداقل رساندن حضور در مراکز پرتراکم و عبور ومرور های بین شهری غیرضرور و با بهره مندی از ظرفیت های خدمات و خرید های غیرحضوری و اینترنتی ، ضمن یاری رساندن به حافظان سلامت جامعه که در خط مقدم مبارزه با کرونا قراردارند ، زنجیره شیوع به کرونا را قطع نمایند.
وی تشکیل کمپین #صنعت_برق_همیشه_بیدار با هدف تبیین خدمات و اطلاع رسانی عملکرد این بخش زیربنایی و مهم را نیاز صنعت برق کشور دانست ، و تاکید کرد: مجموعه صنعت برق در تمام دوران از زمان جنگ تحمیلی، دوران سازندگی ، وقوع پدیده های سیل ، زلزله ، کم آبی و اکنون شیوع ویروس کرونا بصورت مستمرجهت برقراری آسایش ورفاه در کنار مردم بوده و لحظه ای دست از کار نکشیده و بسلامت از تمام بحران ها عبور کرده است؛ و ضروری است تا با تبادل تجربیات و دانش در این کمپین تخصصی ، بر انعکاس تلاش های ایثارگونه کارکنان گمنام این صنعت بزرگ کشور گام بردارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=20417

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.