2

در هفته نوزدهم پویش هر هفته # الف- ب- ایران بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد بهره برداری رسید

  • کد خبر : 19060
  • 13 اسفند 1398 - 22:03
در هفته نوزدهم پویش هر هفته # الف- ب- ایران بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد بهره برداری رسید

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی خبر داد: بخش گاز نیروگاه خرم آباد به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات در هفته نوزدهم پویش الف-ب-ایران به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر نیرو به بهره برداری رسید.   بیشتر بخوانید پیشرفت ۹۳ درصدی نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد ورود نیروگاه ۴۸۶ مگاواتی خرم آباد به مدار، تا دوماه آینده […]

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی خبر داد: بخش گاز نیروگاه خرم آباد به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات در هفته نوزدهم پویش الف-ب-ایران به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

 

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش روابط عمومی شرکت برق حرارتی- محسن طرزطلب ضمن بیان این خبر اظهار داشت: این نیروگاه شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار است که راندمان کل آن بالغ بر ۴۹ درصد می باشد و در ردیف نیروگاههای با راندمان بالا قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر واحد گاز این نیروگاه دارای ۱۶۲ مگاوات ظرفیت است، راندمان واحد های گازی را ۳۳ درصد عنوان کرد و افزود: واحد بخار این نیروگاه دارای ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است که با احتساب بخش گاز ظرفیت کل نیروگاه بالغ بر ۴۸۴ مگاوات می شود.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی هزینه ساخت این نیروگاه را ۳۱۲ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: میزان آورده سرمایه گذار بیش از ۱۱۸ میلیون یورو می باشد که با مشارکت شرکت های صبا، سنا، فراب و عاملیت بانک ملی ایران تامین شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن گازوئیل است تصریح کرد: این نیروگاه دارای مخازنی به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب است که قادر به پاسخگویی نیاز سوخت نیروگاه به مدت ۳۵۰ ساعت در صورت قطعی گاز می باشد.

وی خاطر نشان کرد: پیمانکار این پروژه شرکت مپنا و مشاور آن شرکت مشانیر است.

وی توسعه تولید برق در غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف و رفع مشکلات مربوط به افت ولتاژ در منطقه لرستان را بخشی از اهداف این پروژه عنوان کرد و افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد با هدف استفاده بهینه از سوخت و جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی و حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

لازم بذکر است که این نیروگاه در استان لرستان و در جنوب شرقی شهر خرم آباد و در جاده کمربندی خرم آباد واقع شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=19060

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.