6

رودخانه‌های خوزستان ۳۰ میلیون متر مکعب لایروبی نیاز دارند

  • کد خبر : 16960
  • 16 بهمن 1398 - 10:33
رودخانه‌های خوزستان ۳۰ میلیون متر مکعب لایروبی نیاز دارند

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: رودخانه‌های خوزستان نیازمند ۳۰ میلیون متر مکعب لایروبی هستند که در سال ۹۸ مقرر شد ۱۸۰ هزار متر مکعب با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان انجام شود.   بیشتر بخوانید بودجه لازم را برای لایروبی «کارون» نداریم! ۷۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان همدان لایروبی شد بخشی از […]

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: رودخانه‌های خوزستان نیازمند ۳۰ میلیون متر مکعب لایروبی هستند که در سال ۹۸ مقرر شد ۱۸۰ هزار متر مکعب با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان انجام شود.

 

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اهواز، فرهاد ایزدجو امروز در سیزدهمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه خوزستان با اشاره به ضرورت لایروبی رودخانه های استان اظهارداشت: رودخانه هاز خوزستان نیازمند ۳۰ میلیون متر مکعب لایروبی هستند که در سال ۹۸ مقرر شد ۱۸۰ هزار متر مکعب با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان انجام شود.

وی افزود: در خصوص تثبیت رودخانه‌ها نیز اعتبار برای ۱۷۶ کیلومتر بازسازی نقاط دارای فرسایش بحرانی مورد نیاز است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: ۴۶۹ کیلومتر از رودخانه‌های خوزستان نیازمند لایروبی هستند. همچنین ۱۶۱ کیلومتر احداث و اصلاح کانال‌های سیلاب‌بر برنامه داریم که اعتبار آن هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان است اما تاکنون فقط مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات این برنامه اختصاص داده شده است

ایزدجو ادامه داد: اکنون مطالعات این کانال‌ها انجام و برای فاز نخست آن اسناد مناقصه تهیه شده است. اما این کانال ها اثری در کنترل سیلاب ندارند و بیشتر در بخش رساندن آب به کانون‌های ریزگرد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: اکنون ۴ کانال سیلاب بر در خوزستان داریم یکی کانال خسرج به طول ۷۵ کیلومتر و به دلیل اینکه حجم لایروبی مورد نیاز آن زیاد است. این کانال در دو فاز که یکی تقریباً ۵۰ درصد ظرفیت این کانال را زنده می کند و می تواند حدود ۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه آب کرخه را انتقال دهد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: این کانال حدود ۲۳۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد تا بتوان فاز دوم آن را با ظرفیت ۵۰۰ مترمکعب برثانیه و اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی آغاز کنیم.

ایزدجو ادامه داد: در مجموع ۴۸۰ میلیارد تومان برایر اجرای لایروبی کانال سیلاب‌ بر خسرج اعتبار نیاز است.

دومین کانال “مارد” است که در دو فاز قابل انجام بوده که ظرفیتی بالغ بر ۴۵۰ متر مکعب بر ثانیه ظرفیت انتقال آب دارد.

وی افزود: در فاز نخست حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داد و فاز دوم ان نیز نیازمند ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: سایر کانال ها شامل کانال بهره و مخازن هورالعظیم هستند که به ترتیب ۹۷۰ میلیارد تومان و هورالعظیم ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ایزدجو تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۶۵۰ هزار مترمکعب لابروبی در رودخانه کارون انجام شده که ۵۰۰ هزار متر مکعب آن در محدوده اهواز و مابقی در خرمشهر انجام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=16960

مطالب پیشنهادی

04تیر
ترموکوپلهای حفاظت یاتاقانهای فیدپمپ های نیروگاه نکا بازسازی شد
04تیر
بکارگیری تمامی ظرفیت ها برای تسریع در اتمام طرحهای اوج بار برق منطقه ای تهران
در بازدید معاون برنامه ریزی شرکت توانیر از پست های کوثر و کمال آباد تاکید شد:

بکارگیری تمامی ظرفیت ها برای تسریع در اتمام طرحهای اوج بار برق منطقه ای تهران

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.