2

سومین پست ۲۳۰ کیلوولتی برق استان اردبیل در خلخال بهره‌برداری می‌شود

  • کد خبر : 22699
  • 04 اردیبهشت 1399 - 15:13
سومین پست ۲۳۰ کیلوولتی برق استان اردبیل در خلخال بهره‌برداری می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: پروژه احداث پست ۲۳۰ کیلوولتی شهر خلخال هم‌اکنون از ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و با ارزش سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال در حال آماده شدن برای افتتاح است. او اضافه‌کرد: پروژه احداث خط انتقال جدید برای انرژی‌رسانی به این پست با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و دکل‌های انتقال نیروی آن نصب شده است.

حسین قدیمی روز پنجشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: پست ۲۳۰ کیلوولتی شهر خلخال سومین پست ۲۳۰ کیلوولتی استان اردبیل پس از شهرهای اردبیل و نمین است که با هدف تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ منطقه احداث و با بهره‌برداری از آن برق موردنیاز و نامحدود سرمایه‌گذاران متقاضی راه‌اندازی طرح‌های بزرگ صنعتی و تولیدی این شهرستان تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از جماران،وی اظهارداشت: پروژه‌های ایجاد پست ۲۳۰ کیلو ولت و نیز خط انتقال جدید از خط انتقال نیروی شهرستان پره‌سر در استان گیلان به این منطقه برای تغذیه پست جدید در حال احداث شهرستان از چهار سال پیش آغاز شده و این پروژه‌ها در مرحله پایانی و آماده شدن برای بهره‌برداری هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: پروژه احداث پست ۲۳۰ کیلوولتی شهر خلخال هم‌اکنون از ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و با ارزش سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال در حال آماده شدن برای افتتاح است.
او اضافه‌کرد: پروژه احداث خط انتقال جدید برای انرژی‌رسانی به این پست با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و دکل‌های انتقال نیروی آن نصب شده است.
قدیمی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته مشکل افت ولتاژ برق و خاموشی‌های ناشی از ناپایداری برق در ۲ بخش شاهرود و خورش‌رستم خلخال برطرف شده و به حداقل رسیده ، افزود: برای افزایش سطح پایداری برق مناطق یاد شده راه‌اندازی تولید برق با استفاده از ژنراتورهای تولید برق سه مگاواتی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این مناطق ضروری می‌باشد.

نیروگاهیان

او گفت: در صورت اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی این سیستم در ۲ بخش شاهرود و خورش‌رستم خلخال برق تولید شده توسط بخش خصوصی به نرخ هزار و ۳۰۰ ریال به ازای هر کیلوولت خریداری می‌شود و این در حالی است که نرخ بهای برق تحویلی به مشترکین استان ۸۰۰ ریال است.

فرماندار خلخال نیز در این نشست فقدان زیرساخت‌های لازم از جمله پست‌های تامین برق قوی و پایدار را از جمله موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران راغب در این منطقه ذکر کرد.

فریدون بابایی گفت: با بهره‌برداری از طرح بزرگ پست ۲۳۰ کیلوولتی شهر زمینه راه‌اندازی واحدهای بزرگ صنعتی و تامین برق پایدار در بلند مدت فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=22699

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.