6

سیستان و بلوچستان ، چهارمین صادر کننده برق کشور

  • کد خبر : 23263
  • 10 اردیبهشت 1399 - 19:22
سیستان و بلوچستان ، چهارمین صادر کننده برق کشور
سیستان و بلوچستان در حال حاضر بصورت لحظه ای 25 مگاوات برق به افغانستان و بیش از 110 مگاوات به پاکستان برق صادر می کند.

استان مرزی سیستان و بلوچستان ، چهارمین استان صادر کننده برق کشور است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت : در حال حاضر بصورت لحظه ای ۲۵ مگاوات برق به افغانستان و بیش از ۱۱۰ مگاوات به پاکستان برق صادر می کنیم.
صدر افزود : درسال گذشته به این دو کشور بیش از ۶۰۰ هزار مگاوات ساعت برق صادر کردیم که در ۲ سال آینده ، صادرات تا ۵۰ درصد بیشتر برنامه ریزی شده است.
وی افزود : سیستان و بلوچستان به علت قابلیت بالای نور و باد و داشتن ۳ تونل قوی بادی در میل نادر سیستان، فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال و جهش تولید در بخش انرژی را فراهم ساخته است.

نیروگاهیان

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای سیستان وبلوچستان همچنین ضمن انتقاد از استقبال نکردن بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این صنعت، افزود: برای تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدید پذیر، دو منطقه ویژه در نظر گرفته شده است که وسعت یک منطقه ۱۷ هزار هکتار در میل نادر و ۱۰۰۰ هکتار در منطقه گراغه است که ‌شرایط واگذاری زمین نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=23263

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.