3

سیلاب خسارت بسیار در داورزن خراسان رضوی به جا گذاشت

  • کد خبر : 21887
  • 28 فروردین 1399 - 21:11
سیلاب خسارت بسیار در داورزن خراسان رضوی به جا گذاشت

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: سیلاب چند روز اخیر خسارت بسیار در بخش‌های کشاورزی، واحدهای مسکونی، تاسیسات برق، آب، مخابرات، جاده و معابر روستایی به شهرستان داورزن این استان وارد کرده است. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار ایرنا،حجتعلی شایانفر روز پنجشنبه پس از بازدید از شهرستان داورزن افزود: […]

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: سیلاب چند روز اخیر خسارت بسیار در بخش‌های کشاورزی، واحدهای مسکونی، تاسیسات برق، آب، مخابرات، جاده و معابر روستایی به شهرستان داورزن این استان وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار ایرنا،حجتعلی شایانفر روز پنجشنبه پس از بازدید از شهرستان داورزن افزود: میزان خسارت‌های وارد شده بر اثر باران‌های سیل آسا و جاری شدن سیل در روستاهای داورزن در حال بررسی و ارزیابی است.
وی ادامه داد: اعضای ستاد مدیریت بحران استان خراسان رضوی روز گذشته با حضور در شهرستان داورزن از وضعیت امداد رسانی به آسیب‌دیدگان این شهرستان بویژه در روستاهای بهانگر، آب رود و سویز بازدید کردند.
وی توزیع جیره اضطراری ۷۲ ساعته و یک ماهه برای روستاهای بهانگر، آبرود و مور، اسکان اضطراری به وسیله چادر در روستای بهانگر، توزیع ۱۴۰ تخته پتو در روستاهای آبرود و بهانگر را از جمله خدمات امداد رسانی به روستاهای شهرستان داورزن توسط هلال احمر برشمرد.
شایانفر گفت: با تقویت ماشین آلات سنگین و نیروهای امدادگر و جهادگر برای رسوب برداری و لایروبی معابر و منازل در این شهرستان اقدام شد به گونه‌ای که با استقرار ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین متعلق به تیپ ۴۷ سلمان سپاه پاسداران، شهرداری سبزوار، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ماشین آلات مدیریت بحران بخش باشتین، در انجام این علمیات تسریع گردید.

نیروگاهیان

وی افزود: همچنین به منظور کاهش خسارات ناشی از سیلاب، لایروبی رودخانه‌های صد خرو، ساروق و مهر در شهرستان داورزن در حال انجام است و شبکه‌های برق و آبرسانی به روستا نیز با وجود خسارت سنگین ترمیم و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این برای تداوم توزیع اقلام امدادی، اسکان اضطراری، تامین نهاده‌های دامی، احیای قنوات، پاکسازی پل‌ها، عملیات آواربرداری و بازسازی واحدهای مسکونی تصمیمات لازم اتخاذ و نسبت به تامین تسهیلات بازسازی اقدام شد.

در پی فعالیت سامانه بارشی در استان خراسان رضوی بارندگی سیل آسا از ابتدای هفته جاری در این استان آغاز شد و فعالیت این سامانه تا صبح امروز ادامه داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=21887

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.