3

ضریب برق رسانی در روستا‌ها ۱۳ برابر شد/ رتبه اول ایران در تولید برق منطقه

  • کد خبر : 17202
  • 19 بهمن 1398 - 9:08
ضریب برق رسانی در روستا‌ها ۱۳ برابر شد/ رتبه اول ایران در تولید برق منطقه

به گفته سخنگوی صنعت برق روستا‌های برق‌دارشده بالغ بر ۵۷ هزار و ۳۵۰ روستاست و تمامی روستا‌های بالای ده خانوار کشور از نعمت برق برخوردار شده‌اند.   بیشتر بخوانید ۹۹.۷ درصد از جمعیت کشور برق دار هستند/توسعه برق رسانی به روستاها شیوه های مناسب برق رسانی به روستاها «سلامت»اولویت مهم دولت/برق رسانی روستاهای زیر ۱۰ […]

به گفته سخنگوی صنعت برق روستا‌های برق‌دارشده بالغ بر ۵۷ هزار و ۳۵۰ روستاست و تمامی روستا‌های بالای ده خانوار کشور از نعمت برق برخوردار شده‌اند.

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد،مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به توسعه شبکه برق رسانی پس از انقلاب در مناطق روستایی اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۴۳۶۷ روستا برق‌دار بودند، در حال حاضر، روستا‌های برق‌دارشده بالغ بر ۵۷۳۵۰ روستاست و تمامی روستا‌های بالای ده خانوار کشور از نعمت برق برخوردار شده‌اند.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: کل ظرفیت نصب‌شده نیروگاه‌های برق کشور در سال ۵۷، ۷۰۲۴ مگاوات بوده است که در حال حاضر این ظرفیت به ۸۲۴۰۰ مگاوات رسیده است.

وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم جمعاً ۱۲۷۴۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید به بهره‌برداری رسیده است. بدین ترتیب، در این شاخص در رتبه چهاردهم جهان و رتبه اول منطقه قرار داریم.

رجبی مشهدی بیان کرد: ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز کمتر از ۶ مگاوات بوده است و در حال حاضر این ظرفیت به ۸۴۹ مگاوات رسیده است.

سخنگوی صنعت برق ابراز کرد: راندمان نیروگاه‌های حرارتی طی سال‌ها روند روبه رشدی داشته است و از راندمان ۲۶ درصدی اوایل انقلاب به ۳۸ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: نرخ تلفات برق یکی از شاخص‌های مهم در توسعه یافتگی شبکه توزیع است که این رقم از ۱۴ درصد به ۱۱ درصد رسیده و این مهم با سرمایه گذاری مالی و علمی به این رقم رسیده است.

رجبی مشهدی ابراز کرد: میزان مصرف برق نیز از ۳۴۸۶ مگاوات با افزایش ۱۶ برابری به ۵۷۶۸۱ مگاوات رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=17202

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.