2

ورود ۱۴۴ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خوزستان

  • کد خبر : 20003
  • 03 فروردین 1399 - 19:33
ورود ۱۴۴ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خوزستان

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان: میزان ورودی آب به سد‌های استان ۱۴۴ میلیون متر مکعب است که با توجه به گنجایش خالی سد‌ها تاثیر چندانی نداشته است.   بیشتر بخوانید ممنوعیت بازدید از سدهای خوزستان نگرانی از کاهش ورودی آب به سدهای خوزستان احتمال افزایش خروجی سد دز تا ۷۵۰ […]

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان: میزان ورودی آب به سد‌های استان ۱۴۴ میلیون متر مکعب است که با توجه به گنجایش خالی سد‌ها تاثیر چندانی نداشته است.

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داریوش بهارلویی مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه سازمان هواشناسی ۵ سامانه بارشی را برای خوزستان پیش بینی کرده بود گفت: تاکنون ۳ سامانه آن را پشت سر گذاشته ایم و یک سامانه دیگر را در تاریخ ۱۰ فروردین ماه تجربه خواهیم کرد.

او افزود: خروجی سد‌ها بر اساس ظرفیت رودخانه‌ها است و سیلابی شدن ۲ رودخانه دز و کرخه بستگی به سامانه‌های بارشی پیش رو دارد که پس از نیمه دوم فروردین وارد سد‌ها و این ۲ رودخانه خواهد شد.

بهارلویی با اشاره به قابل کنترل بودن ورودی سد‌ها تا نیمه اول فروردین ماه امسال بیان کرد: خروجی سد‌ها تا این زمان ثابت می‌ماند و برنامه ریزی‌ها برای افزایش خروجی سد‌ها بستگی به میزان بارش‌ها در نیمه دوم فروردین دارد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تاثیر بارش‌های اخیر را بر ورودی آب به استان ناچیز خواند و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ میلیون متر مکعب آب وارد سد‌ها شده است که ظرفیت خالی سد‌های استان برای مهار سیلاب ۶ و یک دهم میلیارد متر مکعب است و وقوع سیلاب به بارش‌های آینده بستگی دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: باران ممکن است موجب آبگرفتگی در شهر‌ها و روستا‌ها شود، اما سیلاب رخ نخواهد داد.

داریوش بهارلویی اذعان داشت: حجم کلی آب ذخیره شده پشت سد‌های استان خوزستان هم اکنون ۱۵ و ۳ دهم میلیارد متر مکعب است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=20003

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.