3

وزیر نیرو: یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی در مرز مشترک ایران و ارمنستان احداث می شود

  • کد خبر : 5934
  • 12 تیر 1398 - 21:46
وزیر نیرو: یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی در مرز مشترک ایران و ارمنستان احداث می شود

وزیر نیرو گفت: بخش خصوصی ارمنستان یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی برق آبی در نزدیکی مرز ایران احداث کرده و برق آن را به ایران عرضه می‌کند. «رضا اردکانیان» روز سه شنبه در حاشیه شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان در جمع خبرنگاران افزود: احداث این نیروگاه یکی از توافق‌های این […]

وزیر نیرو گفت: بخش خصوصی ارمنستان یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی برق آبی در نزدیکی مرز ایران احداث کرده و برق آن را به ایران عرضه می‌کند.

«رضا اردکانیان» روز سه شنبه در حاشیه شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان در جمع خبرنگاران افزود: احداث این نیروگاه یکی از توافق‌های این اجلاس است.

وی سرعت دادن به احداث خط سوم انتقال برق بین دو کشور را از دیگر مفاد توافق دانست و ادامه داد: مقرر شد تا سال ۲۰۲۰ این خط عملیاتی شود.

وی افزود: با احداث خط سوم انتقال برق ظرفیت انتقال برق به ارمنستان به یک هزار مگاوات خواهد رسید.

وزیر نیرو به انجام مذاکره درباره افزایش میزان صدور گاز ایران به ارمنستان در این اجلاس اشاره کرد و گفت: افزایش میزان صادرات گاز به صورت تهاتر با سایر کالاهای مورد نیاز ایران خواهد بود.

وی مذاکره درباره افزایش ارتباط کریدور شمال جنوب بین روسیه، گرجستان، ارمنستان و ایران برای تبادل انرژی را از دیگر محورهای این اجلاس برشمرد.

وی از مذاکره با طرف ارمنستانی در باره پایش آلودگی رود ارس در مرز ایران به عنوان یکی دیگر از محورهای این اجلاس خبر داد.

اردکانیان به تلاش برای تشویق بخش خصوصی کشورمان برای حضور در منطقه آزاد تجاری با کشور ارمنستان اشاره کرد و گفت: باید بخش خصوصی برای حضور در بازار ارمنستان و از این طریق سایر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا منسجم‌تر عمل کرده و از تک‌روی پرهیز کند.

وزیر نیرو به صادرات روزانه یک میلیون متر مکعب گاز به ارمنستان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های این بخش بیشتر است به نحوی که می‌توان آن را چهار برابر کرد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=5934

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.