واحد شماره ۳ نیروگاه شهید مفتح پس از ۸۸ روز با همت و تلاش بی وقفه و با تکیه بر توان متخصصان جوان پرسنل تعمیراتی و همچنین استفاده از ظرفیت های پیمانکاران محلی و نظارت پرسنل واحدهای فنی نیروگاه به پایان رسید.
به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، معاونت تعمیرات و نگهداری نیروگاه شهید مفتح با اعلام این خبر گفت: تعمیرات اساسی واحد شماره ۳ نیروگاه به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات بعد از ۴۵۲۰۰ ساعت کارکرد توربین های فشارقوی HIP و فشار ضعیف LP به منظور حداکثر آمادگی و تولید حداکثری قدرت اسمی با پایداری در پیک تابستان ۹۹ تحت چهارمین مرحله تعمیرات اساسی خود قرار گرفت.
مهندس سید موسی حسینی با بیان اینکه تعمیرات اساسی واحد ۳ پانزدهمین تعمیرات اساسی این نیروگاه بوده است افزود:
در این دوره از تعمیرات سیل های رتور توربین HIP به همراه بلید رینگ ها و همچنین سیل رتور توربین LP به جهت کاهش تلفات بخار و افزایش راندمان توربین ، بعداز اندازهگیری و آنالیز داده های دمونتاژ ، تعویض و سپس توربین های این واحد در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران بالانس کارگاهی شده اند.
مهندس حسینی در ادامه گفت:
کلیه تجهیزات واحد ۳ تحت ۶۸ فعالیت در بخش های مکانیک ، ابزار دقیق و کنترل ، الکتریک و شیمی ، از قبیل :
انجام تست عمر باقی مانده تیوب های بویلر و توربین (رپلیکا) رسوب زدایی دیواره محفظه کوره با پودر مس باره ، قلیا شویی بسکت های ژنگسترم به صورت مکانیزه ، شستشو و رسوب زدایی با دستگاه واترجت با خارج کردن بسکت های بخش سرد و گرم ، تعویض اکسپنشن جوینت ها و عایق حرارتی معیوب داکت دودکش ، تعویض کامل ورق های خروجی مسیر دود AH از جنس کورتن ، تعویض رایزرها و کلکتور داخلی سل های برج تر و تعمیرات کلیه موتورهای ۶٫۶ کیلوولت ، ۴۰۰ ولت و ترانسفورماتورهای اصلی و یونیت و ترانس های کمکی و استیشن، تست و تنظیم کلیه ترانسدیوسرهای الکتریک و کنتورها و تست و تنظیم کلیه رله های حفاظتی مربوط به ژنراتور ، ترانس های ژنراتور و اصلی واحد و سوئیچگیرهای ۶٫۶ کیلوولت ، ۴۰۰ ولت بویلر ، توربین و کولینگ تاور و همچنین تعمیرات اساسی تپ چنجرهای ترانس اصلی و استیشن و تعمیرات اساسی سیستم هیدرولیک توربین و پنوماتیکی والوهای کنار گذر توربین ، کالیبراسیون کلیه ترمومترها ، سوئیچ ها و تجهیزات آنالوگ و دیجیتال و سرویس کارت های الکترونیکی بازدید و مورد تعمیر قرار گرفت.
وی تصریح کرد: سندبلاست و رنگ آمیزی خطوط رفت و برگشت آب خنک کاری کندانسور به برج ها و بدنه سطوح خارجی ژنراتور و توربین LP و سازه فلزی بویلر و توربین از جمله اقدامات تعمیرات اساسی واحد شماره ۳ نیروگاه بوده است.
معاونت تعمیرات و نگهداری نیروگاه اضافه کرد: در جهت اهداف رفع محدودیت های تولید، برای اولین بار دیواره سمت لوله های اکونومایزر بویلر جهت دسترسی و قلیاشویی بین فین تیوب اکونومایزر که چیدمان مثلثی شکل دارند ، به منظور گذر نرمال محصولات احتراق و کاهش فشار کوره و در نهایت فراهم کردن میزان O2 مورد نیاز خروجی ECO، برش داده شد و پس از اتمام رسوب زدایی، مونتاژ و جوشکاری گردید.
مهندس حسینی در پایان گفت:
بیش از ۹۵ درصد قطعات یدکی مورد نیاز تجهیزات نیروگاه که توسط شرکت های داخلی ساخت داخل شده اند، در تعمیرات اساسی واحد ۳ مورد استفاده قرار گرفت.
انتهای پیام/