4

آب؛ اولویت اصلی مسئولان در سیستان و بلوچستان است

  • کد خبر : 102200
  • 13 اردیبهشت 1402 - 3:15
آب؛ اولویت اصلی مسئولان در سیستان و بلوچستان است
"محمد کرمی" در جریان بازدید از چاه نیمه شماره سه شهرستان زهک با بیان اینکه تامین آب در مناطق روستایی نیز با اجرای طرح‌های مختلف آبرسانی در اولویت قرار دارد، افزود: مشکلی بابت تأمین اعتبار وجود ندارد و طرح‌ها را معطل اعتبار نمی‌گذاریم چرا که با توجه به شرایط خاص استان به ویژه در منطقه سیستان و شهر زاهدان،  باید کارها با سرعت پیش برود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اولویت اصلی مسئولان در استان تأمین آب پایدار است تا مردم دچار مشکل نشوند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد کرمی” در جریان بازدید از چاه نیمه شماره سه شهرستان زهک با بیان اینکه تامین آب در مناطق روستایی نیز با اجرای طرح‌های مختلف آبرسانی در اولویت قرار دارد، افزود: مشکلی بابت تأمین اعتبار وجود ندارد و طرح‌ها را معطل اعتبار نمی‌گذاریم چرا که با توجه به شرایط خاص استان به ویژه در منطقه سیستان و شهر زاهدان، باید کارها با سرعت پیش برود.

وی بیان کرد: ما قصد نداریم کارهای بی‌کیفیت و مقطعی در رابطه با تامین آب انجام دهیم تا بعد از گذشت مدت کوتاهی مجبور به انجام دوباره کاری و تحمیل هزینه‌های مازاد شویم.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سرعت و کیفیت در کارها اهمیت فراوانی دارد تا مردم بتوانند به بهترین شکل از این خدمات استفاده کنند.

این گزارش می‌افزاید، تشریح اقدامات انجام شده به منظور کاهش تنش آبی منطقه سیستان و شهر زاهدان، اطلاع از روند پیشرفت پروژه راه‌اندازی بارج شناور در محل چاه‌نیمه شماره سه و همچنین بررسی نیازمندی‌ها و رفع موانع از جمله اهداف و برنامه‌های سفر یک روزه استاندار سیستان و بلوچستان با حضور مدیران آب این استان به منطقه سیستان بوده است.

 

 

نیروگاهیان

گفتنی‌ است، عدم تحقق حق‌آبه رودخانه هیرمند از طرف کشور افغانستان و تشدید خشکسالی‌های دو دهه اخیر ناشی از بدعهدی افغانستان به تأمین حق‌آبه شرب، کشاورزی و زیست محیطی رودخانه هیرمند، سبب شده ظرفیت ذخایر آبی چاه‌نیمه‌ها که تأمین کننده آب شرب ۵ شهرستان و ۹۴۵ روستای منطقه سیستان و همچنین شهر زاهدان است، به حداقل ممکن طی سال‌های اخیر برسد؛ در راستای جلوگیری از بحران بی‌آبی پیش‌بینی‌های لازم انجام و با حمایت وزارت نیرو طرح‌های اضطراری برای تأمین آب این مناطق در دست اجرا قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=102200
  • نویسنده : نازنین کاوه بیرجندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.