5

آبدار کردن پاور تونل و آبراهه‌های اصلی نیروگاه اول سد دز

  • کد خبر : 39751
  • 13 دی 1399 - 17:15
آبدار کردن پاور تونل و آبراهه‌های اصلی نیروگاه اول سد دز
"جاسم تیموری" گفت: در ادامه تعمیرات بازرسی‌های واحدهای نیروگاه دز در سال گذشته و مشاهده نشتی شیر پروانه‌ای واحد شماره 2 این نیروگاه دز، بررسی و برنامه‌ریزی جهت رفع این نقض انجام گرفت.

معاون فنی و مهندسی شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز گفت: پاور تونل و آبراهه اصلی نیروگاه اول سد دز پس از آب‌بندی و رفع نشستی شیرهای پروانه‌ای آبدار شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “جاسم تیموری” با اعلام این خبر گفت: در ادامه تعمیرات بازرسی‌های واحدهای نیروگاه دز در سال گذشته و مشاهده نشتی شیر پروانه‌ای واحد شماره ۲ این نیروگاه دز، بررسی و برنامه‌ریزی جهت رفع این نقض انجام گرفت.

وی افزود: بر این اساس، در آبان‌ماه سال‌جاری پاور تونل ۴ واحد اول این نیروگاه مسدود و تخلیه شد و در برنامه‌ریزی انجام شده، رینگ‌های آب‌بندی این شیرها که طی پروسه مهندسی معکوس با نظارت کارشناسان شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز توسط متخصصان داخلی ساخته شده، روی شیر پروانه‌ای شماره ۲ نصب شد.

معاون فنی و مهندسی شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز یادآور شد: همچنین در انجام این عملیات  مشخص شد شیر شماره یک نیز دارای نشتی است که پس از بررسی محل‌های آب‌بندی و خوردگی بوجود آمده، روش ترمیم آن بوسیله جوشکاری مشخص و رفع نقص شد.

این گزارش می‌افزاید، عملیات گیت‌گذاری و مسدود کردن و آبدار‌کردن پاور تونل و رفع نواقص شیرهای پروانه‌ای با همکاری تیمی متشکل از غواصان مجرب، کارشناسان فنی شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز و شرکت تعمیرات نیروگاه‌های برق آبی خوزستان (ناحیه سد دز) انجام شد و این واحد‌ها با آمادگی کامل جهت تولید، در اختیار بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39751
  • ارسال توسط :
  • منبع : پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.