4
در قالب طرح جهاد آبرسانی صورت می‌گیرد؛

آبرسانی به ۴۳۲ روستای استان گلستان با اعتبارات محرومیت‌زدایی

  • کد خبر : 80257
  • 18 خرداد 1401 - 20:35
آبرسانی به ۴۳۲ روستای استان گلستان با اعتبارات محرومیت‌زدایی
"ایرج حیدریان" با اعلام این خبر بیان کرد: با امضاي قرارداد بين وزارت نيرو و قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبي (ع) كه با هدف آبرساني به روستاهاي محروم كشور انجام شد، آبرسانی و پایداری آب شرب  432 روستاي استان گلستان آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای محروم کشور، با هدف تأمین آب شرب پایدار در دولت سیزدهم آغاز به کار کرد، که آبرسانی به ۴۳۲ روستا، سهم استان گلستان در این طرح است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “ایرج حیدریان” با اعلام این خبر بیان کرد: با امضای قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) که با هدف آبرسانی به روستاهای محروم کشور انجام شد، آبرسانی و پایداری آب شرب  ۴۳۲ روستای استان گلستان آغاز شده است.
حیدریان با اشاره به اینکه از ۱۰ هزار روستای کشور، ۴۳۲روستا در قالب طرح بزرگ پروژ‌ه‌های محرومیت‌زدایی آبرسانی به استان گلستان تعلق دارد، گفت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۱۴۰میلیارد ریال و به منظور رفع تنش آبی و تأمین آب پایدار در سطح روستاهای استان، طی مدت ۳۰ ماه اجرا می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از پروژه‌های محرومیت‌زدایی وزارت نیرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی در سطح کشور یاد کرد و گفت: توسعه خدمات آبرسانی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور به ‌ویژه روستاهای محروم و کم برخوردار استان گلستان مورد توجه دولت است.

 

 

نیروگاهیان

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه پتانسیل منابع آب استان ۲۴۸۵ میلیون متر مکعب است افزود: ۵۰درصد آن از منابع سطحی و ۵۰ درصد آب زیر‌زمینی است، که در طرح جامع آب استان تلفیق منابع آب زیرزمینی و سطحی یکی از کارهایی است که به لحاظ پدافندی باید اتفاق بیفتد و امیدواریم مطابق با برنامه‌ریزی‌ها و همکاری شرکت آب منطقه‌ای بتوانیم استان را از حالت تک منبعی که آب‌های زیرزمینی است خارج کنیم.
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با بیان اینکه مشکلات کمبود آب شرب در استان وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: با تقویت منابع مالی مورد نیاز جهت تکمیل سد‌های در دست اقدام از جمله سد نرماب حدود ۵۵۰هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش قرار دهیم.
حیدریان بیان داشت: در راستای کاهش هدررفت آب، اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستاهای استان در دستور کار قرار دارد و با پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان امیدواریم بتوانیم ردیف ملی برای این موضوع اختصاص دهیم و منابع مطمئن و پایداری را تامین کنیم.
وی برنامه‌هایی که در ارتباط با کاهش هدر رفت آب در حوزه آب شرب تنظیم شده را احداث ۱۲۹۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع بیان کرد و افزود: با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و معین آن قرارگاه خاتم الانبیا (ص) بازسازی و نوسازی خط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای استان صورت می‌گیرد و امیدواریم بتواند در هدر رفت آب شرب موثر باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=80257
  • نویسنده : ولی‌الله ساور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.