4

آبرسانی به تالاب “قوریگل” در آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال

  • کد خبر : 64006
  • 26 آبان 1400 - 22:33
آبرسانی به تالاب “قوریگل” در آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال
جلیل زاده توضیح داد: انتقال آب از حوضه صبری چای به قوریگل همه ساله بعد از نیمه آبان، تا نیمه اردیبهشت سال بعد انجام می‌گیرد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از آبرسانی به تالاب قوریگل و احیای دوباره آن با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال، با تلاش شبانه روزی همکاران و لایروبی و گشایش مسیر، به‌رغم عدم تأمین اعتبار مورد نیاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مجتبی جلیل زاده” بزرگترین چالش مربوط به تالاب قوریگل را عدم تخصیص ردیف بودجه مشخص و بی‌توجهی به آمایش سرزمین عنوان کرد و افزود: وضعیت فعلی تالاب قوریگل برایند عوامل طبیعی همچون کاهش محسوس بارندگی در مقایسه با ۷۰ سال اخیر، افزایش ۳۰ درصدی تبخیر در پی افزایش دما با توجه به عمق کم و وسعت تالاب، توسعه بی‌رویه در زمینه‌های صنعت، راه سازی، کشاورزی و ویلاسازی بدون توجه به آمایش سرزمین و ظرفیت توسعه منطقه است.
وی با اشاره به احداث کانال انتقال آب از حوضه صبری چای به طول ۳۳ کیلومتر در مسیر ارتفاعات برفگیر و سخت‌گذر توسط جهاد در سال ۱۳۷۲، افزود: این کانال تقریبا از بین رفته بود که شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در چند سال گذشته نسبت به بازسازی بندهای انحرافی، کانال، کالورت‌ها و جاده سرویس اقدام نموده و برای جلوگیری از یخ زدگی در مناطق برفگیر و خطرات سقوط در کانال، بیش از ۶۰۰۰ پانل بتنی تهیه و جاگذاری کرده است.

 

نیروگاهیان

جلیل زاده توضیح داد: انتقال آب از حوضه صبری چای به قوریگل همه ساله بعد از نیمه آبان، تا نیمه اردیبهشت سال بعد انجام می‌گیرد.
معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر تالاب قوریگل با تراز ۱۹۱۱٫۷۶ حدود ۴۷۰ هزار متر مکعب آب دارد و کمترین میزان آب در دهه اخیر مربوط به سال ۹۶ به میزان ۱۹۰ متر مکعب آب است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=64006
  • نویسنده : فاطمه کشاورزی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.