4
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خبر داد:

آبرسانی به ۳۰ روستای استان خراسان جنوبی تا اواخر خردادماه

  • کد خبر : 48771
  • 11 اردیبهشت 1400 - 21:45
آبرسانی به ۳۰ روستای استان خراسان جنوبی تا اواخر خردادماه
"حسین امامی" در جلسه ستاد پایش تنش آبی استان خراسان جنوبی که در راستای بررسی پایداری آب شرب در تابستان 1400 برگزار شد، از کاهش چشمگیر میزان بارندگی استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه آبرسانی به ۳۰ روستای استان خراسان جنوبی تا اواخر خردادماه انجام می‌شود، از آبرسانی سیار به ۱۳ درصد جمعیت روستایی این استان خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین امامی” در جلسه ستاد پایش تنش آبی استان خراسان جنوبی که در راستای بررسی پایداری آب شرب در تابستان ۱۴۰۰ برگزار شد، از کاهش چشمگیر میزان بارندگی استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
وی در رابطه با اقدامات پیش بینی شده برای گذر از پیک تابستان در شهرستان طبس اظهار کرد: با توجه به کاهش ۵۹ درصدی حجم سد نهرین که مهم‌ترین منبع تامین کننده آب شهر طبس است، با همکاری آب منطقه‌ای این استان ظرفیت استفاده از سد دره بید برای تامین آب شهر فراهم شده که با این اقدام ۵۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شهر طبس افزوده می‌شود.
وی از وجود ۱۳۴ حلقه چاه در بخش شهری استان و ۲۲۶ حلقه چاه در بخش روستایی خراسان جنوبی برای تامین آب مورد نیاز خبر داد و یادآور شد: ۳۰ شهر با جمعیت ۴۷۸ هزار و ۷۸۶ نفر و ۹۸۵ روستا در استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، میزان کمبود حجم مخازن در مناطق شهری ۱۸ هزار مترمکعب و در مناطق روستایی استان ۱۵ هزار مترمکعب است.

 

نیروگاهیان

امامی در ادامه به اقدامات مورد نیاز برای تامین آب ۱۱ شهر دارای تنش آبی استان اشاره کرد و گفت: پروژه آبرسانی به درمیان با ۹۸ درصد پیشرفت، آبرسانی به طبس با ۱۵ درصد و آبرسانی به بیرجند با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.
وی از پیش بینی آبرسانی به ۴۵۰ روستای استان در پیک تابستان با تانکر خبر داد و گفت: ۱۳ درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش آبرسانی سیار قرار دارد که از مجموعه روستاهای تحت پوشش و غیر تحت پوشش ۳۸۱ روستا با تانکر آبرسانی می‎شود.
امامی از آبرسانی به ۳۰ روستای استان تا انتهای خردادماه و ۱۰۰ روستا تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: در راستای کاهش میزان هدر رفت آب نیز در سال‌جاری برنامه‌ریزی برای کاهش ۳ درصدی میزان پرت آب در این مجموعه انجام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=48771
  • نویسنده : مژگان حمیدی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.