5
پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی انجام شد؛

آبرسانی پایدار به ۲۱۷ روستای کردستان

  • کد خبر : 38841
  • 01 دی 1399 - 15:47
آبرسانی پایدار به ۲۱۷ روستای کردستان
"محمد فرهاد" با بیان این مطلب گفت: در گذشته بخشی از روستاهای استان با مشکلاتی از قبیل افت فشار، قطعی‌های گاه و بیگاه و عدم آبرسانی پایدار مواجه بودند.

معاون شرکت آبفای کردستان گفت: پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی از اواخر سال گذشته تاکنون، آبرسانی پایدار به ۲۱۷ روستای استان با جمعیت بیش از ۸۶ هزار نفر اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد فرهاد” با بیان این مطلب گفت: در گذشته بخشی از روستاهای استان با مشکلاتی از قبیل افت فشار، قطعی‌های گاه و بیگاه و عدم آبرسانی پایدار مواجه بودند.

وی افزود: با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی از اسفند سال گذشته، برنامه‌ریزی کامل و جامعی برای تقویت آبرسانی به روستاها در دستور کار شرکت آب و فاضلاب کردستان قرار گرفت و تاکنون در این راستا اقدامات مناسبی انجام شده است.

معاون شرکت آبفای کردستان گفت: از اواخر سال ۱۳۹۸ تا آذرماه سال جاری، مشکلات آبرسانی به ۲۱۷ روستا در شهرستان‌های استان برطرف و آبرسانی پایدار به آنها انجام شده است که با این اقدام ۲۴ هزار و ۱۵۱ خانوار معادل ۸۶ هزار و ۵۳۲ نفر از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت کامل و پایدار بهره‌مند شده‌اند.

فرهاد خاطرنشان کرد: بیشترین آبرسانی پایدار روستایی در این مدت به شهرستان قروه با ۸۸ روستا انجام شده و پس از آن در شهرستان سقز با ۶۰ روستا، شهرستان‌های مریوان و دهگلان هر کدام با ۱۵ روستا، دیواندره با ۱۴ روستا، سنندج و بانه با ۷ روستا، کامیاران با ۶ روستا و بیجار ۵ روستا اجرا شده است.
وی با تأکید بر تداوم اقدامات شرکت آبفا برای ارتقای خدمات رسانی به روستاها و افزایش بهره‌مندی ساکنان آنها از خدمات تأمین آب شرب پایدار، تصریح کرد: این اقدامات گام مهمی در راستای جلوگیری از مهاجرت روستائیان خواهد بود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=38841
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.