3
مدیرعامل آبفای استان اصفهان:

آبرسانی پایدار به ۹۷ روستای استان اصفهان با طرح جهاد آبرسانی در حال اجراست

  • کد خبر : 87654
  • 20 مهر 1401 - 22:37
آبرسانی پایدار به ۹۷ روستای استان اصفهان با طرح جهاد آبرسانی در حال اجراست
مدیرعامل آبفای استان اصفهان اضافه کرد: جهاد آبرسانی در شهرستان سمیرم نیز در مجتمع 21 روستایی با 129 کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث 5500 متر مکعب مخزن، دو ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز سه حلقه چاه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به منظور آبرسانی پایدار به ۹۷ روستا (۶۵ روستای اصلی و ۳۲ روستای مسیر طرح) در سه شهرستان نایین، فریدونشهر و سمیرم با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) و با مبلغ قرارداد بالغ بر ۱۶۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین اکبریان” اظهار داشت: آبرسانی به مجتمع روستایی لای سیاه نایین در قالب طرح «جهاد آبرسانی» به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده و پیش بینی می‌شود در ۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد. در فاز نخست طرح جهاد آبرسانی به روستاهای نایین، اجرای عملیات لوله‌گذاری در دو مجتمع روستایی لای سیاه، کوهستان و بهارستان به طول  ۱۲۳ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت. طول عملیات لوله گذاری مجتمع روستایی لای سیاه ۴۳ کیلومتر است و تاکنون ۳۵ کیلومتر آن اجرایی شده است؛ این درحالیست که مقرر شده در فاز نخست این طرح آب مورد نیاز ۳۱ روستا در مجتمع لای سیاه  به صورت پایدار تامین شود.

وی در ادامه افزود: همچنین برای آبرسانی به این ۳۱ روستا، احداث ۶ ایستگاه پمپاژ در دستور کار قرار گرفته است و به دلیل اختلاف ارتفاع شدید از منابع آب موجود در منطقه نایین تا روستاهای این دهستان، تا کنون ۴ ایستگاه پمپاژ احداث و ۲ ایستگاه دیگر در حال تکمیل است.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل آبفای استان اصفهان درباره آبرسانی به ۲۳ روستا در مجتمع کوهستان و بهارستان بیان کرد: طول عملیات لوله‌گذاری این مجتمع‌ها ۸۰ کیلومتر است و حفر ۲ حلقه چاه، احداث ۴ مخزن ۱۰۰ متر مکعبی و ۳ مخزن ۲۰۰ مترمکعبی از دیگر تاسیساتی است که برای تامین پایدار آب شرب ساکنان این مجتمع های روستایی در دست اجراست.
اکبریان درباره طرح جهاد آبرسانی در شهرستان فریدونشهر گفت: در این شهرستان نیز ۲۴ روستا با جمعیت ۷۲۷۱ نفر با اجرای این طرح، از آبرسانی پایدار بهره‌مند می‌شوند، کل طول شبکه توزیع و خط انتقال در روستاهای محرومیت زدایی فریدونشهر ۱۱۵ کیلومتر است و هم اکنون نیز عملیات حفاری و لوله گذاری درمجتمع‌های روستایی برف انبار و گوراب فریدونشهر در حال اجرا است و جهاد آبرسانی در این شهرستان با احداث ۸۰۰ متر مکعب مخزن و ۳ باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز یک حلقه چاه  اجرایی می شود و در حال حاضر ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان اضافه کرد: جهاد آبرسانی در شهرستان سمیرم نیز در مجتمع ۲۱ روستایی با ۱۲۹ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث ۵۵۰۰ متر مکعب مخزن، دو ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز سه حلقه چاه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=87654
  • نویسنده : رضا امیرزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.