3
در دو سال اخیر محقق شد

آبگیری ۳ سد در استان اردبیل/ سد عمارت با ۱۸۲ میلیون مترمکعب ظرفیت تکمیل شد

  • کد خبر : 113093
  • 13 شهریور 1402 - 2:18
آبگیری ۳ سد در استان اردبیل/ سد عمارت با ۱۸۲ میلیون مترمکعب ظرفیت تکمیل شد
حیدری اناری با اشاره به آبگیری سه سد در سطح استان در 2 سال اخیر اظهار داشت: سد عمارت با 182 میلیون مترمکعب ذخیره آب به عنوان بزرگترین سد استان در دو سال اخیر تکمیل و آبگیری شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به آبگیری سه سد در سطح استان در ۲ سال اخیر اظهار داشت: سد عمارت با ۱۸۲ میلیون مترمکعب ذخیره آب به عنوان بزرگترین سد استان در دو سال اخیر تکمیل و آبگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی حیدری اناری با اشاره به ۵ هدف کلان بخش آب استان تصریح کرد: تامین، تخصیص و عرضه آب مطمئن و پایدار تامین، بهبود بهره‌برداری و سازگاری با تغییر اقلیم، ارتقای سطح خدمات مشترکان  و درآمد، کاهش تصدیگری، جذب سرمایه‌گذار و توسعه گردشگری آب و ارتقای سطح بنگاهداری و توجه به تعالی سازمانی پنج هدفی است که برنامه های بخش آب استان حول آنها انجام می گیرد.

حیدری اناری با اشاره به آبگیری سه سد در سطح استان در ۲ سال اخیر اظهار داشت: سد عمارت با ۱۸۲ میلیون مترمکعب ذخیره آب به عنوان بزرگترین سد استان در دو سال اخیر تکمیل و آبگیری شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین با اشاره به آبگیری سدهای گیوی و عنبران در دوسال اخیر عنوان کرد: بدنه سد عنبران که تا سال ۱۴۰۰ تنها ۴۰ درصد پیشرفت داشت با تلاشهای شبانه روزی در آغاز سال جاری به ۱۰۰ درصد رسید و با آبگیری این سد بخشی از آبهای منطقه مهار شد تا کشاورزان از آن استفاده کنند.

وی با اشاره با افزایش اعتبارات بخش آب استان در سال‌های اخیر گفت: اعتبارات بخش آب استان از رقم ۶ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۱۷ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ رسید که بخش قابل توجهی از آن تخصیص یافت.

حیدری اناری با بیان اینکه ۹۳ درصد از مصارف آب در استان اردبیل در بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: با همکاری بخش آب و جهاد کشاورزی استان و همراهی بسیار خوب مردم در قالب سه برنامه رعایت الگوی کشت، تحویل حجمی آب و تشکیل تشکل‌های آب بران به دنبال کشت محصولات استراتژیک از جمله گندم در استان بودیم که بخشی از این اقدام مهم در دو سال اخیر انجام گرفت.

وی به افزایش کشت پاییزه از ۲۴ هزار هکتار به ۳۶ هزار هکتار در شمال استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سایه این اقدام مهم بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب و تنش آبی در شهرستان‌های شمالی استان در شبکه آبیاری و زهکشی مغان برطرف شد.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین تامین آب شرب مردم در اقصی نقاط استان را از دغدغه‌های مهم و اساسی بخش آب استان عنوان کرد و افزود: به دنبال رانش کوه و آسیب جدی به خط انتقال آب در مشگین شهر در ایام گذشته توانستیم با تشکیل تیم مدیریت بحران در کمتر از سه روز آب پایدار این شهر را تامین کنیم.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف بهینه آب در بخش‌های مختلف آب تصریح کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها و کمبود منابع آب و لزوم تامین منابع آب از حوضه‌های دیگر لازم است مردم شریف استان با خدمت گزاران خود در بخش آب همکاری و همراهی کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=113093
  • نویسنده : بهنام دانشی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.