5
برای تامین آب شرب مردم قوچان؛

آب سد تبارک قوچان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه رهاسازی شد

  • کد خبر : 48857
  • 12 اردیبهشت 1400 - 19:45
آب سد تبارک قوچان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه رهاسازی شد
"حسینی جعفرآبادی" مدیر امور منابع آب شهرستان قوچان گفت: هم اکنون تراز مخزن سد در بالاترین تراز خود از زمان آبگیری قرار دارد و دارای حجم ذخیره 31 میلیون متر مکعب است که با توجه به خشکسالی اخیر می‌تواند نقطه تکیه‌گاهی برای تامین نیازهای ضروری منطقه باشد.

آب سد تبارک به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه برای تامین آب شرب مردم قوچان رهاسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسینی جعفرآبادی” مدیر امور منابع آب شهرستان قوچان گفت: هم اکنون تراز مخزن سد در بالاترین تراز خود از زمان آبگیری قرار دارد و دارای حجم ذخیره ۳۱ میلیون متر مکعب است که با توجه به خشکسالی اخیر می‌تواند نقطه تکیه‌گاهی برای تامین نیازهای ضروری منطقه باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب از سد تبارک‌آباد به تصفیه‌خانه شهر قوچان در داخل بستر رودخانه تبارک‌آباد و عدم وجود جبهه کاری، جهت عبور جریان آب از طریق مسیر رودخانه و نیز درخواست شرکت آب و فاضلاب شهرستان قوچان مبنی بر کسری مخازن آب شرب به دلیل خشکسالی اخیر و نیاز به دبی ۱۶۰ لیتر بر ثانیه جهت تامین آب شرب شهر قوچان، با تمهیدات صورت گرفته و حفر کانال‌های انحرافی در مسیر رودخانه به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آزادسازی از طریق سد تبارک آباد بدون ایجاد مزاحمت در عملیات اجرایی خط پروژه صورت گرفت.

 

نیروگاهیان

مدیر امور منابع آب قوچان یادآور شد: در راستای حفظ و صیانت از منابع آبی به کشاورزان توصیه می‌شود از برداشت‌های غیر‌مجاز خودداری کنند. هرگونه برداشت‌های غیرمجاز آب به صورت شبانه با پمپ تخلف محسوب می‌شود و برابر ضوابط قانونی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سد تبارک آباد از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال شرق قوچان واقع شده و دارای حجم ۶۰ میلیون متر مکعب و با اهداف تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت و نیز کنترل سیلاب‌های مخرب احداث شده است.

انتهایپ یام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=48857
  • نویسنده : سمانه کفاش زاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.