1
وزیر نیرو در سفر به استان خوزستان:

آب شهرها و روستاهای خوزستان با تکمیل طرح آبرسانی غدیر پایدار می‌شود

  • کد خبر : 60180
  • 10 مهر 1400 - 21:42
آب شهرها و روستاهای خوزستان با تکمیل طرح آبرسانی غدیر پایدار می‌شود
"علی اکبر محرابیان" امروز شنبه در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی غدیر در جمع خبرنگاران افزود: با توسعه و تکمیل طرح آبرسانی غدیر و تقویت ایستگاه‌های پمپاژ w2، شهید چمران و ام‌الدبس، میزان آب انتقالی به شهرهای هدف این طرح از ۱۰ متر‌مکعب بر ثانیه به ۲۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

وزیر نیرو گفت: با تکمیل طرح آبرسانی غدیر، شهرها و روستاهای هدف این طرح تا ۱۰ سال آب پایدار خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی اکبر محرابیان” امروز شنبه در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی غدیر در جمع خبرنگاران افزود: با توسعه و تکمیل طرح آبرسانی غدیر و تقویت ایستگاه‌های پمپاژ w2، شهید چمران و ام‌الدبس، میزان آب انتقالی به شهرهای هدف این طرح از ۱۰ متر‌مکعب بر ثانیه به ۲۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش خواهد یافت.
وی دلیل سفر خود را بررسی مسائل مربوط به آب و فاضلاب خوزستان به‌ویژه طرح آبرسانی غدیر عنوان و اظهار کرد: در سفر یک‌ماه پیش دولت با حضور رئیس جمهور برخی طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفته و مصوب شدند و امروز نیز مهمترین دلیل سفر، بررسی نحوه اجرای طرح‌هاست.
وی افزود: در یک‌ماه گذشته پروژه تکمیل آبرسانی غدیر سرعت خوبی داشته و بسیاری از جبهه‌های آن فعال بود ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است و به همکاران تاکید کردیم که در ادامه کار سرعت خود را بالا ببرند.

 

نیروگاهیان

وزیر نیرو گفت: مرحله اول طرح آبرسانی غدیر در سال‌های گذشته انجام شد و در هر ثانیه ۱۰ متر مکعب آب از کرخه به شهرهای خوزستان تزریق می‌کند. قرار است با ایجاد ایستگاه‌های جدید و تقویت پمپاژ ایستگاه‌های w2، شهید چمران و ام‌الدبس این میزان به ۲۰ متر مکعب بر ثانیه برسد که منبع آب جدید آن از رودخانه دز تعیین شده است.
محرابیان ادامه داد: حجم آب انتقالی برای شهرهای مسیر طرح آبرسانی غدیر حداقل تا ۱۰ سال آینده کفایت خواهد کرد و آب دز که شیرین‌تر است در شبکه آب شرب خوزستان تزریق خواهد شد.
وی اضافه کرد: طرح جامع فاضلاب اهواز نیز امروز بررسی خواهد شد و در سفرهای آینده، طرح‌های دیگر بررسی و نقاط دیگر استان مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

انتهای یپام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=60180
  • نویسنده : سلمان ظاهری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.