4

آخرین روستای محروم پارسیان در هرمزگان به آب رسید

  • کد خبر : 61709
  • 29 مهر 1400 - 19:35
آخرین روستای محروم پارسیان در هرمزگان به آب رسید
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، اعتبار هزینه شده برای آبرسانی به حسین آباد را 20 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 60 درصد اعتبار این پروژه با مبلغی بالغ بر 12 میلیارد ریال از اعتبارات آبفا و هشت میلیارد ریال دیگر نیز از محل کمک خیرین و مشارکت قرارگاه سازندگی ناحیه مقاومت سپاه تامین شده است.

روستای حسین آباد پارسیان با پیوستن به شبکه آبرسانی به عنوان آخرین روستای فاقد آب این شهرستان شناخته شده که جشن پایان آبرسانی در آن با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “امین قصمی” مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در مراسم جشن پایان آبرسانی به روستاهای فاقد شبکه آبرسانی این شهرستان که با حضور امام جمعه پارسیان، جانشین فرمانده سپاه استان هرمزگان و فرماندار پارسیان برگزار شد، گفت: آبرسانی به روستاها با برنامه‌ریزی مدون در حال انجام است و با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای شاهد بهبود وضعیت آبرسانی در استان هرمزگان و بویژه شهرستان پارسیان خواهیم بود.
قصمی با بیان اینکه روستاهای فاقد شبکه آبرسانی استان در برنامه توسعه‌ای آبفا دیده شده و در آینده از نعمت شبکه آبرسانی برخوردار خواهند شد، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده توانستیم آخرین روستای پارسیان که از نعمت آب محروم بود به شبکه آبرسانی متصل و جشن پایان آبرسانی به روستاهای این شهرستان را برگزار کنیم.
وی افزود: در ابتدای امسال دو روستای چاه شنبه و حسین آباد فاقد شبکه آبرسانی بودند که آبفا پس از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی آبرسانی به آنها را در دستور کار خود قرار داد و با اختصاص اعتبارات مورد نیاز، عملیات آبرسانی به این روستاها را آغاز کرد.
به گفته قصمی آبرسانی به روستای چاه شنبه، تابستان امسال به پایان رسید که با اقدامات انجام شده روستای حسین آباد ۱۵ خانواری نیز در حال حاضر به شبکه آبرسانی پیوست.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، اعتبار هزینه شده برای آبرسانی به حسین آباد را ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۶۰ درصد اعتبار این پروژه با مبلغی بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از اعتبارات آبفا و هشت میلیارد ریال دیگر نیز از محل کمک خیرین و مشارکت قرارگاه سازندگی ناحیه مقاومت سپاه تامین شده است.
به گفته وی، برای آبرسانی به این روستا یک حلقه چاه حفر، دو کیلومتر لوله گذاری و ۱۰۰ متر شبکه برق احداث شده است.
قصمی همچنین با قدردانی از مشارکت سپاه افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷کیلومتر شبکه آبرسانی، یک دستگاه الکتروپمپ و اجرای شبکه برق چاه ها انجام شده است.
وی افزود: تا پایان امسال، پروژه‌های مشارکتی دیگری برای تامین آب روستاها در دستور کار است که امیدواریم زمینه بهبود وضعیت آب روستاهای پارسیان را فراهم آورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=61709
  • نویسنده : زهرا بیگلری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پ

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.