1

آخرین وضعیت معاملات اوراق گواهی ظرفیت در بورس انرژی حجم معاملات اوراق گواهی ظرفیت به ۲۳۳۷ مگاوات رسید

  • کد خبر : 132553
  • 13 خرداد 1403 - 10:54
آخرین وضعیت معاملات اوراق گواهی ظرفیت در بورس انرژی حجم معاملات اوراق گواهی ظرفیت به ۲۳۳۷ مگاوات رسید
از ابتدای راه اندازی بازار گواهی ظرفیت (1398) تا پایان اردیبهشت 1403 حجم کل معاملات اوراق گواهی ظرفیت در بورس انرژی، به 2337 مگاوات رسیده است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، از ابتدای راه اندازی بازار گواهی ظرفیت (۱۳۹۸) تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ حجم کل معاملات اوراق گواهی ظرفیت در بورس انرژی، به ۲۳۳۷ مگاوات رسیده است.
بر اساس گزارش اعلامی توسط دفتر «مدیریت معاملات خارج از بازار برق» شرکت مدیریت شبکه برق ایران، تاکنون ۷۹۱ معامله اوراق گواهی ظرفیت به ارزش ۶۳۱۴۶ میلیارد ریال با حداکثر قیمت ۹۹ میلیون ریال به ازای هر کیلووات مورد معامله قرار گرفته است. همچنین تاکنون ۳۷۹ مشترک بالای ۵ مگاوات با حجم ۵۰۵۴ مگاوات برای خرید اوراق گواهی ظرفیت به بورس انرژی معرفی شده اند و در سمت عرضه نیز به میزان ۱۶۰۸ مگاوات گواهی ظرفیت قابل عرضه در بورس انرژی وجود دارد.
بر اساس این گزارش در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵ اوراق گواهی ظرفیت با حجم یک مگاوات و با ارزش ۱۰۶ میلیارد ریال در بورس انرژی معامله شده است.
شایان ذکر است در اردیبهشت ۱۴۰۳ شرکت سهامی برق منطقه ای تهران به عنوان ناشر اوراق گواهی ظرفیت نیروگاههای مقیاس کوچک طرف قرارداد خرید تضمینی به تعداد ۳۶ واحد مقیاس کوچک با ظرفیت کل ۸۱ مگاوات به عنوان عرضه کننده جدید اوراق گواهی ظرفیت در بورس انرژی پذیرش شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=132553

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.