2

آزادسازی ۸۶ هکتار از اراضی بستر دریاچه سد زاینده‌رود

  • کد خبر : 91222
  • 09 آذر 1401 - 2:15
آزادسازی ۸۶ هکتار از اراضی بستر دریاچه سد زاینده‌رود
"حسن ساسانی" گفت: با توجه به شناسایی متخلفین و متصرفان بستر دریاچه سد زاینده‌رود، طی سال‌های 1394 تا 1401، 67 مورد شکایت صورت پذیرفت که به اجرای حکم و رفع تصرف اراضی بستر دریاچه سد مخزنی زاینده رود منجر شد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از آزادسازی ۸۶ هکتار از اراضی دریاچه سد زاینده‌رود در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسن ساسانی” گفت: با توجه به شناسایی متخلفین و متصرفان بستر دریاچه سد زاینده‌رود، طی سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۱، ۶۷ مورد شکایت صورت پذیرفت که به اجرای حکم و رفع تصرف اراضی بستر دریاچه سد مخزنی زاینده رود منجر شد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر بالغ بر ۲۶۵ هکتار از اراضی دریاچه سد زاینده رود آزاد سازی شده است، افزود: تخلفات در اراضی دریاچه سد در مراجع قانونی پیگیری و روال قضایی آن سپری و ۱۵۰ هکتار بر اساس احکام قضایی و حدود ۱۱۵ هکتار بدون اخذ حکم قضایی و از طریق پیگیری‌های واحد حفاظت مهندسان مشاور شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعاده به وضع سابق شده است.

 

 

نیروگاهیان

ساسانی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز کشت اراضی تصرف شده از دریاچه سد زاینده‌رود با استفاده از پمپاژ غیر مجاز این اراضی تأمین می‌شد، تصریح کرد: با آزادسازی ۲۶۵ هکتار از اراضی تملیکی سد زاینده رود و جلوگیری از انجام کشت مجدد در این محدوده‌ها، از برداشت سالانه ۳٫۳ میلیون مترمکعب آب از دریاچه سد مخزنی زاینده رود در ۶ سال اخیر جلوگیری و صرفه‌جویی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد ۳۳ پمپ غیرمجاز نیز توقیف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱، ۳۴ هکتار از اراضی تصرف شده در روستا پهنا از توابع شهرستان بن واقع در محدوده  استان مجاور آزادسازی و اعاده به وضع سابق شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=91222
  • نویسنده : پرستو ایران‌پور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.