6

آزمایش تجهیزات حفاظتی برق و انرژی ممکن شد

  • کد خبر : 29174
  • 28 تیر 1399 - 20:39
آزمایش تجهیزات حفاظتی برق و انرژی ممکن شد
تستر جامع AMT۱۰۵ نام محصول این شرکت دانش بنیان است. محصولی پرکاربرد در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و صنعت برق و انرژی. این محصول برای تست تجهیزات حفاظتی استفاده می‌شود و صحت عملکرد آن‌ها را بررسی می‌کند. در صورتی که تجهیزات کارایی و عملکرد لازم را نداشته باشند از سیستم خارج و تعویض می‌شوند.

محققان در یک شرکت دانش بنیان با ساخت تجهیزاتی موفق شدند که آزمایشات مربوط به تجهیزات حفاظتی برق و انرژی را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،تولید تجهیزاتی برای حفاظت از سیستم‌های قدرت اقدام مهمی است که گروهی از محققان کشور در شرکتی دانش‌بنیان انجام می‌دهند.

محققانی از حوزه‌های گوناگون مانند الکترونیک، الکترونیک قدرت و برق قدرت (بخش حفاظت)، مهندسی نرم افزار و سخت افزار و مکانیک دور هم جمع شده‌اند برای تولید این محصول دانش‌بنیان.

نیروگاهیان

تولید تستر رله و تجهیزات حفاظتی سیستم‌های قدرت مانند کلیدهای قدرت و ترانسفورماتورها اقدام مهمی است که یک شرکت دانش‌بنیان انجام می‌دهند.

تستر جامع AMT۱۰۵ نام محصول این شرکت دانش بنیان است. محصولی پرکاربرد در دانشگاه‌ها،پژوهشگاه‌ها و صنعت برق و انرژی. این محصول برای تست تجهیزات حفاظتی استفاده می‌شود و صحت عملکرد آن‌ها را بررسی می‌کند.در صورتی که تجهیزات کارایی و عملکرد لازم را نداشته باشند از سیستم خارج و تعویض می‌شوند.

فناوری ساخت این دستگاه پیچیده بود و پیش از تولید این محصول دانش بنیان در کشور، محصولات خارجی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. محصولات خارجی مشابه تنها برای تست رله ساخته شده‌اند و برای تست تجهیزات دیگر باید دستگاه‌های جداگانه خریداری شوند و اکنون نیز قیمتی بیش از ۱ میلیارد تومان دارند.

اما محصول ایران ساخت علاوه بر تست رله، تست‌های دیگر مانند ترانس، CT، PT و Circuit Breaker را انجام می‌دهد و تمامی این امکانات در یک محصول جمع کرده است. قیمت این محصول ۲۲۰ میلیون تومان است و با توجه به کارایی و دقت عملکرد،جایگزین مناسبی برای محصولات خارجی است.

فرزاد رضوی مدیر این شرکت دانش‌بنیان گفت:، این دستگاه برای تست تجهیزات حفاظتی در شبکه‌های قدرت پالایشگاه‌ها، پتروشیمی، نیروگاه‌ها، شرکت‌های انتقال برق فشار قوی کاربرد دارد. دستیابی به دانش ساخت این تجهیزات برای صنعت برق و انرژی کشور اقدامی مهم بود که اکنون این شرکت این تجهیز را با اتکا به توان نیروی انسانی خود بومی سازی کرده است.

وی همچنین درباره صادرات این محصولات گفت: علاوه بر تامین نیاز داخل، این محصول دانش بنیان به کشورهای گوناگونی مانند استرالیا، کرواسی، اوکراین، سوئد، ترکیه، افغانستان و عراق نیز صادر شده است. تا کنون ۴۵۰ دستگاه توسط شرکت‌های مختلف داخلی در حوزه‌های برق منطقه‌ای، شرکت‌های مادر تخصصی، پیمانکار نفت، پتروشیمی، نیروگاه‌ها، دانشگاه‌ها خریداری شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=29174

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.