4

آغاز بازسازی مولد G13 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد

  • کد خبر : 71353
  • 01 اسفند 1400 - 10:49
آغاز بازسازی مولد G13 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد
"سید محمدحسن جمال‌الدینی" عنوان کرد: با توجه به حادثه پیش آمده جهت این مولد در سال گذشته، قرارداد بازسازی و احیا و راه‌اندازی مجدد این مولد با شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران منعقد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق یزد از انجام مراحل احیا و بازسازی واحد G13 این نیروگاه سیکل ترکیبی، با توان متخصصان داخلی در شرکت تعمیرات نیروگاهی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید محمدحسن جمال‌الدینی” عنوان کرد: با توجه به حادثه پیش آمده جهت این مولد در سال گذشته، قرارداد بازسازی و احیا و راه‌اندازی مجدد این مولد با شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران منعقد شد.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق یزد افزود: در پی عقد این قرارداد، تمامی پوسته‌ها، روتورهای توربین و کمپرسور، روتور ژنراتور، پداستال‌های یاتاقان و سیستم تحریک و … که معیوب شده بودند، جهت اصلاح و بازسازی به شرکت تعمیرات نیروگاهی ارسال و در مرحله اول روتور توربین این مولد با اصلاح و ماشین‌کاری استاپ شفت‌ها و دیسک‌های توربین با انجام مراحل تخصصی بازسازی شد و تاکنون اکثر پوسته‌ها، روتور توربین و تعدادی از پداستال‌ها و سیستم تحریک رفع عیب شده است.

 

نیروگاهیان

جمال‌الدینی اظهار داشت: روتور ژنراتور علاوه بر اصلاح و ماشین‌کاری محل یاتاقان‌ها در حال انجام عملیات نهایی ریواندینگ است. همچنین عملیات اصلاح دیسک‌های کمپرسور و RI روتور کمپرسور و ساخت یاتاقان‌های ژنراتور نیز در دستور کار است.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق یزد در ادامه بیان کرد: پس از ارسال تمامی پوسته‌ها به محل سایت، برای اولین‌بار در کشور پوسته‌ها نسبت به همدیگر تنظیم عمودی و ری‌پین شده و بعد از آن مراحل نصب مولد و مونتاژ انجام می‌شود.
وی گفت: با توجه به مدت زمان قرارداد و نیاز به این مولد جهت پیک بار، طی مذاکرات انجام شده با پیمانکار مقرر شد مولد، قبل از نیاز و زمان پیک بار وارد مدار شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=71353
  • نویسنده : حمیدرضا حاتمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.