3
معاون برق و انرژی وزیر نیرو در جلسه هماهنگی گذر موفق از پیک تابستان خبر داد:

آغاز برنامه‌های مدیریت مصرف برق در کشور/ مسئولیت یک سوم از ۱۴۰ برنامه گذر از پیک تابستان امسال برعهده روابط‌ عمومی‎های صنعت برق است

  • کد خبر : 100913
  • 26 فروردین 1402 - 16:25
آغاز برنامه‌های مدیریت مصرف برق در کشور/ مسئولیت یک سوم از ۱۴۰ برنامه گذر از پیک تابستان امسال برعهده روابط‌ عمومی‎های صنعت برق است
معاون برق و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه مدیریت مصرف از دیدگاه روابط عمومی بیشترین بهره را به همراه خواهد داشت، افزود: میزان بهره‌وری یک اقدام مدیریت مصرفی از دیدگاه روابط عمومی برابر با 100 اقدام دیگر می‌تواند خروجی و نتیجه مثبت و ارزشمند به همراه داشته باشد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو از آغاز برنامه‌های مدیریت مصرف برق در کشور خبر داد و گفت: ۳۱ مورد از ۱۴۰ اقدام برنامه‌ریزی شده برای گذر از پیک مصرف تابستان سال‌جاری به اقدامات بخش مدیریت مصرف و تقاضا و ۱۳ مورد به اقدامات ستادی و همکاری مربوط می‌شود؛ به طورکلی ۴۴ برنامه در ارتباط با مدیریت مصرف پیش‌بینی شده که مسئولیت مستقیم آن با فعالان روابط عمومی صنعت برق کشور است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “همایون حایری” در جلسه هم‌اندیشی مدیران‌عامل و مدیران روابط‌عمومی صنعت برق کشور با موضوع «گذر موفق از پیک تابستان ۱۴۰۲» که با حضور مشاور وزیر و مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، مدیران عامل شرکت‌های توانیر، برق حرارتی، سخنگوی صنعت برق کشور و ارتباط ویدئوکنفرانسی مدیران روابط عمومی صنعت برق برگزار شد، امروز را نقطه شروع برنامه‌های مدیریت مصرف از نگاه و دیدگاه روابط عمومی عنوان کرد.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه مدیریت مصرف از دیدگاه روابط عمومی بیشترین بهره را به همراه خواهد داشت، افزود: میزان بهره‌وری یک اقدام مدیریت مصرفی از دیدگاه روابط عمومی برابر با ۱۰۰ اقدام دیگر می‌تواند خروجی و نتیجه مثبت و ارزشمند به همراه داشته باشد.
وی با تاکید بر اهمیت مشارکت فعالانه بخش تولید در حوزه مدیریت مصرف، ادامه داد: به واسطه این امر، همکاران روابط عمومی سختی کار در بخش تولید را به استحضار عموم مردم می‌رسانند، ضمن اینکه تحقق این امر با نگاه جمعی و یکپارچه‌سازی موضوعات پیش‌روی روابط عمومی در بخش تولید همراه خواهد شد.
حایری با قدردانی از پیشبرد ۱۰۰ اقدام توسط روابط‌ عمومی‌های صنعت برق در سال گذشته، اظهار کرد: پیشبرد این اقدامات با بازخورد و نتایج خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله پیک‌سایی برق و مدیریت مصرف انرژی همراه شده است.
وی با ابراز خرسندی از منفی شدن شاخص رشد مصرف خانگی برق در سال ۱۴۰۱، اضافه کرد: توفیق‌های حاصل شده در مدیریت مصرف انرژی، بیانگر این امر است که اقدامات صورت گرفته در سال گذشته موثر و مثمرثمر واقع شده؛ این اقدامات در حوزه‌هایی چون فرهنگ‌سازی و ارتباط با مردم و نیز بهره‌مندی از سیستم‌های تشویقی خلاصه شده بود.

*۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه مجازی در بخش مصرف کشور

حایری با تاکید بر اهمیت پیشبرد اقدامات در حوزه مدیریت مصرف، یادآور شد: چنانچه در بخش مصرف ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت گیرد، معادل بیش از ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه در بخش تولید صرفه‌جویی می‌شود، در این بین سوختی که در نیروگاه‌ها مصرف می‌شود، هزینه‌های شبکه‌های انتقال برق از سمت تولید به مصرف، تجهیزات شبکه‌های انتقال، شبکه‌های فوق توزیع و غیره جایگاه ویژه خود را دارند؛ به عبارت دیگر ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه مجازی در بخش مصرف بدون مصرف سوخت و هزینه‌های جاری می‎تواند با ارزش افزوده ویژه‌ای همراه باشد.
وی اقدامات مدیریت مصرف را به دو نوع “استاتیک” و “دینامیک” تقسیم کرد و افزود: اقدامات مدیریت مصرف استاتیک ناظر بر بهینه‌سازی تجهیزات مصرفی است، اما اقدامات مدیریت مصرف دینامیک ناظر بر بهینه‌سازی رفتار مصرفی است.

 

 

نیروگاهیان

*لزوم کاهش ۳۰ هزار مگاواتی مصارف سیستم‌های سرمایشی در اوج مصرف تابستان

وی تاکید کرد: باید ۳۰ هزار مگاوات مصارف سیستم‌های سرمایشی در زمان اوج بار مصرف تابستان امسال، از طریق اقدامات استاتیکی و نیز دینامیکی مدیریت مصرف کاهش یابد.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، آموزش، تعامل با مردم را از جمله اقدامات دینامیکی عنوان کرد که توسط روابط عمومی‌های صنعت برق انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه برای گذر از پیک مصرف تابستان سال‌جاری، ۱۴۰ اقدام برنامه‌ریزی شده است، گفت: ۳۱ مورد از این ۱۴۰ برنامه را اقدامات بخش مدیریت مصرف و تقاضا و ۱۳ مورد را اقدامات ستادی و همکاری تشکیل می‌دهد؛ به طورکلی ۴۴ برنامه در ارتباط با مدیریت مصرف پیش‌بینی شده که مسئولیت آن با فعالان روابط عمومی صنعت برق کشور است.
حایری با تاکید بر اینکه باید از تجربیات موفق سال گذشته برای عبور از پیک تابستان ۱۴۰۲ بهره‌مند شویم، اظهار کرد: در این باره مصوباتی در حوزه بالادستی صادر می‌شود که باید با دقت کامل پیگیری شوند، از جمله می‌توان به کنترل وضعیت مصارف ساختمان‌های اداری و سیستم‌های سرمایشی و روشنایی این ساختمان‌ها اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها در همین راستا در پیاده‌سازی قانون مانع‌زدایی نقش مهمی دارند و لازم است با دقت و حساسیت بیشتری در این باره فعالیت کنند.

انتهای یپام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=100913
  • نویسنده : معصومه قلباربند
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.