4

آغاز بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ سد قشلاق سنندج

  • کد خبر : 89319
  • 15 آبان 1401 - 23:54
آغاز بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ سد قشلاق سنندج
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در حاشیه بازدید استاندار کردستان از این طرح به كاهش حجم آب سد قشلاق اشاره كرد و گفت: ايستگاه پمپاژ اضطراري اين سد براي مواقع ضروري و پدافندی طراحی و اجرا شده است.

ایستگاه پمپاژ اضطراری تیرگران سنندج با هدف تامین آب شرب پایدار آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در حاشیه بازدید استاندار کردستان از این طرح به کاهش حجم آب سد قشلاق اشاره کرد و گفت: ایستگاه پمپاژ اضطراری این سد برای مواقع ضروری و پدافندی طراحی و اجرا شده است.
“آرش آریا نژاد” افزود: پروژه ایستگاه پمپاژ اضطراری تیرگران بر روی دریاچه سد قشلاق، نصب  و راه اندازی شده که با ۳ عدد پمپ مایل ملخی در لوله‌هایی که هر کدام ۴۰ متر طول دارند؛ با یک اختلاف ارتفاع ۱۵ متری، آب را پمپاژ می کند.

 

 

نیروگاهیان

استاندار کردستان نیز در جریان بازدید از این ایستگاه پمپاژ به ضرورت پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: کاری که امروز در این ایستگاه پمپاژ انجام شده یک اقدام پیش‌دستانه و مدبرانه با آینده نگری است که در حقیقت هم در حوزه پدافندغیرعامل و هم در حوزه مسئولیت‌هایی که ما در قبال مردم و آینده داریم، صورت گرفته است.
“اسماعیل زارعی کوشا” به کمبود آب در برخی از بخش‌ها و روستاهای استان اشاره کرد و افزود: طرح محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی با یک پروژه بی‌نظیری با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست.
وی ادامه داد: حدود ۲۰۰ روستا در استان مشکل کمبود آب شرب دارند که ظرف یک سال و نیم آینده این موانع مرتفع خواهند شد.
به گفته استاندار کردستان در حال حاضر تست‌های نهایی سد آزاد در حال انجام است و شهروندان سنندجی به زودی از آب این سد بهره‌‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=89319
  • نویسنده : کامران سهرابی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.