3
مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل خبر داد:

آغاز به‌کار کمیته‌های تخصصی کمیسیون هشتم همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر

  • کد خبر : 78974
  • 15 خرداد 1401 - 23:31
آغاز به‌کار کمیته‌های تخصصی کمیسیون هشتم همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر
"محمدعلی فرحناکیان" اظهار داشت: رهبران دو کشور اراده دارند سطح تعاملات و تجارت دو کشور افزایش یابد و وظیفه مسئولان اجرایی حرکت در راستای توسعه تعاملات و برداشتن گام‌های عملی جهت تحقق این اراده است.

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل از آغاز به‌کار کمیته‌های تخصصی و جانبی هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر در شهر دوحه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدعلی فرحناکیان” اظهار داشت: رهبران دو کشور اراده دارند سطح تعاملات و تجارت دو کشور افزایش یابد و وظیفه مسئولان اجرایی حرکت در راستای توسعه تعاملات و برداشتن گام‌های عملی جهت تحقق این اراده است.

وی خاطرنشان کرد: نتایج عملکرد کمیته‌ها در سند نهایی اجلاس منعکس شده و توسط رؤسای کمیسیون دو طرف یعنی مهندس محرابیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر صنعت و تجارت قطر به عنوان رئیس قطری کمیسیون مشترک امضا خواهد شد.

 

 

نیروگاهیان

به گفته فرحناکیان، مهمترین دستاورد برگزاری کمیته‌های تخصصی، تسهیل زیرساخت‌های توسعه تجارت اعم از بازرگانی، کنسولی، گمرکی و دیگر زمینه‌ها است، علاوه بر این برگزاری مسابقات جام جهانی قطر در پنج ماه آینده فرصت استثنایی را برای منطقه و به‌ویژه دو کشور همسایه فراهم آورده است.

وی افزود: مزیت ایران نزدیکی جغرافیایی به کشور قطر است و ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که در تامین نیازهای آنان در جام جهانی صمیمانه همکاری کنیم.
بنا بر این گزارش، همکاری‌های دو کشور ایران و قطر در چارچوب پنج کمیته تخصصی یعنی «کمیته اقتصادی، بازرگانی و صنعتی»، «کمیته بانکی و مالی»، «کمیته حمل و نقل و فناوری اطلاعات»، «کمیته علمی، بهداشتی، فرهنگی ورزشی و گردشگری» و سرانجام «کمیته آب و انرژی» پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=78974
  • نویسنده : مریم حاج‌نوروز نظری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.