4
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

آغاز تحولات توسعه و اشتغال با انتقال آب شرب از سد طالقان به استان قزوین/ سهد نهب در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 60100
  • 09 مهر 1400 - 19:19
آغاز تحولات توسعه و اشتغال با انتقال آب شرب از سد طالقان به استان قزوین/ سهد نهب در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد
"یداله ملکی" با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما در شرکت تامین و حفاظت از منابع آبی است چرا که آب مایه حیات بوده و پایه و اساس هر نوع سرمایه گذاری نیز است‌، لذا انجام این وظیفه هم  بسیار مهم و در عین حال دشوار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: انتقال آب شرب از سد طالقان به استان می‌تواند تحولات عظیمی را در زمینه توسعه و اشتغال در استان ایجاد کند، لذا بدنبال آن هستیم تا با کمک بخش خصوصو این پروژه را هرچه سریع‌تر اجرایی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “یداله ملکی” با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما در شرکت تامین و حفاظت از منابع آبی است چرا که آب مایه حیات بوده و پایه و اساس هر نوع سرمایه گذاری نیز است‌، لذا انجام این وظیفه هم  بسیار مهم و در عین حال دشوار است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان را یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه‌های عمرانی استان برشمرد و گفت: در حال حاضر تمام آب مورد نیاز شرب استان قزوین از منابع آب زیرزمینی در حال تامین است و ما به دنبال آن هستیم تا با اجرای این پروژه ضمن قطع وابستگی تامین آب شرب به منابع آب زیرزمینی، کیفیت و کمیت آن را نیز بهبود بخشیم.
ملکی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه نیز اظهار داشت: بعد از فازبندی پروژه مقرر شد در فاز اول آب سد طالقان به شهرستان آبیک برسد لذا تمامی اعتبارات دولتی معطوف به این فاز از پروژه شد به طوری که این بخش در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اضافه کرد: در خصوص مابقی پروژه نیز قرار شد از توان و سرمایه بخش خصوصی با ارائه مشوق‌هایی استفاده شود که برای این موضوع نیز اسناد مربوطه تهیه و فرآیندهای مناقصه نیز برگزار شده و برنده این مناقصه نیز مشخص شده است و در حال حاضر نیز به دنبال انجام مقدمات لازم جهت ابلاغ پروژه به برنده مناقصه هستیم. امیدواریم با کمک بخش خصوصی بتوانیم این پروژه را که می تواند تحولات عظیمی در زمینه توسعه و اشتغال در استان ایجاد نماید، را ظرف مدتسه سال به اتمام برسانیم.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به مراحل ساخت سدهای نهب و بالاخانلو عنوان داشت: کارهای باقیمانده سد نهب بعد از تهیه اسناد مناقصه در حال حاضر با بهترین کیفیت و بیشترین دقت در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم با تزریق به موقع منابع مالی این سد را در سال جاری به بهره برداری برسانیم.
وی افزود: در خصوص سد بالاخانلو نیز مراحل اجرایی به خوبی در حال پیشرفت است و پیش بینی می‌کنیم با این روند در سال جاری به مرحله آبگیری اولیه برسد. البته در کنار ساخت سد بالاخانلو اسناد مناقصه تصفیه خانه و خط انتقال آن نیز تهیه شده و به دنبال آن هستیم تا بتوانیم برای این بخش از پروژه نیز در ردیف اجرایی اخذ نماییم.
ملکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی بیان داشت برای مدیریت منابع آب زیرزمینی چاره‌ای جز نصب کنتورهای هوشمند و رصد کامل چاه‌های استان نداریم و باید هر چه سریع‌تر این کار را تکمیل کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه همکاران راه و مسیر تحقق اهداف عالیه شرکت را همدلی، همفکری، تعامل و همکاری همه جانبه برشمرد و گفت: به جز از این مسیر امکان رسیدن به اهداف ترسیم شده برای شرکت میسر نخواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=60100
  • نویسنده : فراس خواجوی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.