5

آغاز تعمیرات سالانه سد و نیروگاه کارون۳

  • کد خبر : 33105
  • 09 مهر 1399 - 9:25
آغاز تعمیرات سالانه سد و نیروگاه کارون۳
نیروگاه کارون ۳ با دارا بودن ۸ واحد ۲۵۰ مگاواتی و توان تولید ۲۰۰۰ مگاوات انرژی، یکی از نیروگاه‌های مهم کشور محسوب می‌شود.

مدیر عامل سد و نیروگاه کارون ۳ از آغاز تعمیرات سالیانه این مجموعه خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،حمید صالحی گفت: تعمیرات دوره‌ای بر اساس استاندار‌ها و دستورالعمل‌های سازندگان با دقت کامل و با برنامه ریزی مناسب صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بازرسی‌های سالیانه به عنوان یکی از مهمترین و اساسی‌ترین اقدامات لازم در جهت حفظ و نگهداری تجهیزات هر مجموعه محسوب می‌شوند، تا جایی که انجام صحیح این بازرسی‌ها می‌تواند به نحوی مطلوب در افزایش راندمان کارکرد تجهیزات موثر باشد.

نیروگاهیان

مدیر عامل سد و نیروگاه کارون ۳ با بیان اینکه، تعمیرات سالیانه واحد‌های نیروگاهی، طبق برنامه زمان بندی مشخص از پنجم مهرماه جاری، آغاز بکار کرده است، تصریح کرد: تعمیرات سالیانه واحد‌ها در چهار بخش مکانیک و هیدرومکانیک، ابزار دقیق، الکتریک وکنترل پایداری در حال انجام است.

وی افزود: طبق برنامه زمانبندی واحد‌های ۵ و ۶ این نیروگاه جهت انجام تعمیرات سالیانه از مدار خارج شده و قرار است در این فرایند، همه اقدامات فنی و تعمیراتی شامل کار‌های روتین سالیانه، انجام بازرسی، تست و کار‌های غیر روتین در جهت رفع نواقص به منظور آمادگی کامل نیروگاه، برای تولید در یک دوره یک ساله انجام شود تا واحد‌های نیروگاه با آمادگی هرچه بیشتر در پیک تابستان سال آینده در اختیار شبکه برق کشور قرار گیرند.

نیروگاه کارون ۳ با دارا بودن ۸ واحد ۲۵۰ مگاواتی و توان تولید ۲۰۰۰ مگاوات انرژی، یکی از نیروگاه‌های مهم کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=33105

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.