2

آغاز طرح احداث ۴۰۰۰ سامانه انرژی خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی در یزد

  • کد خبر : 85908
  • 17 شهریور 1401 - 19:47
آغاز طرح احداث ۴۰۰۰ سامانه انرژی خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی در یزد
کمانی در مراسم آغاز فاز نخست طرح نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی در یزد، گفت: 4000 سامانه خورشیدی در استان یزد ظرف مدت یک سال احداث خواهد شد.

مراسم آغاز احداث ۴۰۰۰ سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا در استان یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، به دنبال تحقق طرح احداث ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی، مراسم آغاز احداث ۴۰۰۰ سامانه خورشیدی به ظرفیت ۲۰ مگاوات در استان یزد با حضور محمود کمانی، مقامات استانی و جمعی از معاونان و مسئولان به منظور ایجاد فرصت سرمایه گذاری، توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان با اولویت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اجرا شد.

کمانی در مراسم آغاز فاز نخست طرح نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی در یزد، گفت: ۴۰۰۰ سامانه خورشیدی در استان یزد ظرف مدت یک سال احداث خواهد شد.

وی افزود: منابع طرح احداث سامانه خورشیدی حمایتی از طریق وام‌های کم بهره است که در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و با خرید برق نیروگاه‌ها توسط ساتبا بازپرداخت آن انجام خواهد شد.

 

 

نیروگاهیان

رئیس سازمان ساتبا توضیح داد: بخشی از خرید برق به خانواده‌ها تعلق خواهد گرفت و بعد از تسویه وام، کل مبالغ به خانواده ها پرداخت می‌شود که این موضوع هم به معیشت خانوارها و هم به تولید برق پاک کمک می‌کند.

این گزارش می‌افزاید؛ اخیرا تفاهم‌نامه همکاری اجرای طرح احداث ۵۵۰ هزار مگاوات نیروگاه از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، وزارت نیرو، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی امضا شد که با اجرای آن علاوه ایجاد اشتغال پایدار در کشور، بیش از ۲۷۵۰ مگاوات برق پاک به ظرفیت شبکه نیروگاهی کشور افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=85908
  • نویسنده : سمیرا منشی‌پور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.