4

آغاز طرح اضطراری تأمین آب شرب در نیشابور

  • کد خبر : 99308
  • 24 اسفند 1401 - 0:37
آغاز طرح اضطراری تأمین آب شرب در نیشابور
"جعفر تمیز" در نشست با اصحاب رسانه، منابع تامین آب شهرستان نیشابور را ۵۷ حلقه چاه اعلام و افزود: برای مقابله با تنش آبی تابستان 1402، عملیات حفر پنج حلقه چاه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود خرداد یا تیرماه سال آتی به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور از آغاز عملیات حفر ۱۵ حلقه چاه جدید برای مقابله با تنش آبی تابستان سال آتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “جعفر تمیز” در نشست با اصحاب رسانه، منابع تامین آب شهرستان نیشابور را ۵۷ حلقه چاه اعلام و افزود: برای مقابله با تنش آبی تابستان ۱۴۰۲، عملیات حفر پنج حلقه چاه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود خرداد یا تیرماه سال آتی به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: به دلیل ادامه پدیده خشکسالی و کاهش بارش‌ها، دبی آب شرب تعداد ۱۰ تا ۱۲ حلقه چاه در شهرستان به صفر و یا کمتر از ۱۰ لیتر بر ثانیه رسیده است و نیاز به جابجایی دارد.

وی ادامه داد: دبی چاهی که در سال ۱۳۹۶ با عمق ۲۵۰ متر حفر شده، اکنون به کمتر از ۱۰ لیتر بر ثانیه رسیده است و این موضوع نشان می‌دهد جابه‌جایی محل چاه در کمتر از پنج سال، باید انجام شود.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور، هزینه حفر، تجهیز و آماده‌سازی هر حلقه چاه را بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد ریال نسبت به عمق آن اعلام کرد و افزود: در سال ۱۳۷۹ عمق استحصال آب در چاه‌ها ۱۴۰ متر بود و اکنون با توجه به بحرانی بودن دشت نیشابور، این عمق در چاه‌های جدید به ۳۰۰ متر افزایش یافته است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد فی مابین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای رفع مشکلات آب شرب روستاهای کشور گفت: سهم نیشابور از این قرارداد ۱۰ درصد یعنی معادل ۴۷۰ میلیارد ریال است که پیگیر هستیم تعداد ۴۰ روستای دیگر به طرح جهاد آبرسانی الحاق شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=99308
  • نویسنده : پروانه عابدین
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.