11
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به پاون خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج تا پایان سال‌جاری

  • کد خبر : 39838
  • 14 دی 1399 - 19:46
آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج تا پایان سال‌جاری
"کامران خرم" در خصوص سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج، اظهار کرد: با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار شهروندان شهر سنندج، برای اولین بار ردیف بودجه‌ای در سال آینده برای این منظور تعریف شد که جهت اجرای این سامانه انتقال ۹۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به تخصیص اعتبار برای پروژه خط انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج، از جمع‌بندی مطالعات طرح و آغاز عملیات اجرایی این پروژه تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “کامران خرم” در خصوص سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج، اظهار کرد: با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار شهروندان شهر سنندج، برای اولین بار ردیف بودجه‌ای در سال آینده برای این منظور تعریف شد که جهت اجرای این سامانه انتقال ۹۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه با پیگیری استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از محل سازمان مدیریت بحران کشور به این استان اختصاص داده شد، ابراز امیدواری کرد عملیات اجرای این پروژه در سال جاری آغاز شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، با اشاره به اجرای پروژه سامانه خط انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج یادآور شد: مجری این پروژه شرکت آب و نیروی ایران است که بر اساس پیگیری و هماهنگی‌های به‌‎عمل آمده مطالعات طرح در حال جمع بندی است و عملیات اجرایی آن تا پایان امسال آغاز خواهد شد.

وی به ۳۰ کیلومتر طول خط انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج اشاره کرد و افزود: پس از تکمیل مطالعات، هزینه نهایی طرح برآورد خواهد شد و در حال حاضر مبلغ حدود ۳۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که لازم است طی ۲ سال این مبلغ جهت اتمام کار، ابلاغ شود.
خرم با اشاره به اینکه حجم ذخیره آب سدهای استان در سال جاری تاکنون ۵۱۷ میلیون متر مکعب است، خاطرنشان کرد: حجم سدهای استان در مدت مشابه سال قبل ۵۲۹ متر مکعب بود. با احتساب سدهای تلوار، گاوشان و شهید کاظمی بوکان که مدیریت بهره‌برداری آنها در اختیار استانه‌های مجاور است، در حال حاضر حجم کلی سدهای این استان یک هزار و ۲۵۸ میلیون متر مکعب است که این رقم در سال گذشته یک هزار و ۳۵۵ میلیون متر مکعب بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به افزایش چشمگیر بارندگی سال‌جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان رواناب امسال افزایش یافته و در نهایت سدهای استان از ذخیره مناسبی برخوردار شوند.
این مقام مسئول میزان کسری مخازن آب‌های زیرزمینی را ۷۰۴ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان کسری مربوط به دشت دهگلان با ۵۴۰ میلیون متر مکعب بوده و دشت‌های چاردولی با ۸۶ میلیون متر مکعب و قروه با ۵۵ میلیون متر مکعب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39838
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.