4
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ۵ نیروگاه برق‌آبی جدید در مازندران

  • کد خبر : 38566
  • 27 آذر 1399 - 22:39
آغاز عملیات اجرایی ۵ نیروگاه برق‌آبی جدید در مازندران
به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران، 17 واحد دیگر با ظرفیت تولید انرژی 127 گیگاوات ساعت در سال و سرمایه گذاری 625 میلیارد تومان در مرحله انعقاد قرارداد و مذاکره برای واگذاری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از اجرای عملیات ۵ نیروگاه برق‌آبی جدید در مازندران با ظرفیت مجموع ۷٫۲۴ مگاوات و تولید ۳۴ گیگاوات انرژی در سال با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲۱ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدابراهیم یخکشی” با اشاره به اهمیت نیروگاه‌های برق‌آبی در استان گفت: استان مازندران به لحاظ برخورداری از رودخانه‌های متعدد و جریان آب مداوم و توپوگرافی مناسب و همچنین تاسیسات آبی از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه انرژی برق‌آبی به‌خصوص نیروگاه‌های برق‌آبی کوچک و متوسط برخوردار است، به‌طوری‌که بر اساس برنامه‌ریزی درازمدت این شرکت درنظر دارد ۷۵ نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت کل ۵۰۰ مگاوات در استان را احداث کند.

وی افزود: درسال گذشته با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۴ واحد نیروگاه برق آبی مقیاس کوچک با ظرفیت حدود ۲٫۸ مگاوات و تولید انرژی ۱۶ گیگاوات ساعت در سال با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که نقش مهمی در تولید انرژی و ایجاد اشتغال داشته و در سال‌جاری نیز احداث ۲۲ واحد نیروگاه برق آبی در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد ۵ واحد به مرحله اجرا و ابلاغ قرارداد رسید.

به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران، ۱۷ واحد دیگر با ظرفیت تولید انرژی ۱۲۷ گیگاوات ساعت در سال و سرمایه گذاری ۶۲۵ میلیارد تومان در مرحله انعقاد قرارداد و مذاکره برای واگذاری است.

یخکشی در پایان تصریح کرد: احداث و بهره‌برداری اینگونه نیروگاه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال برای صدها نفر از نیروهای جوان و تحصیلکرده استان، نقش بسزایی در کاهش مصرف سوخت فسیلی خواهد داشت و گام موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره‌وری از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و استفاده از پتانسیل‌های طبیعی استان خواهد بود و همچنین نقش موثری در افزایش توان و توسعه ساخت داخل را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=38566
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.