4

آغاز عملیات رفع انسداد و لایروبی شبکه فاضلاب اهواز

  • کد خبر : 63902
  • 25 آبان 1400 - 22:35
آغاز عملیات رفع انسداد و لایروبی شبکه فاضلاب اهواز
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با اشاره به حضور اکیپ‌های اعزامی از شرکت مهندسی آبفای کشور در آغاز عملیات رفع انسداد شبکه فاضلاب اهواز، گفت: عملیات رفع انسداد شبکه فاضلاب اهواز با حضور اکیپ‌های عملیاتی از استان‌های مختلف کشور آغاز شده است.

عملیات رفع انسداد و لایروبی شبکه فاضلاب کلانشهر اهواز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با اشاره به حضور اکیپ‌های اعزامی از شرکت مهندسی آبفای کشور در آغاز عملیات رفع انسداد شبکه فاضلاب اهواز، گفت: عملیات رفع انسداد شبکه فاضلاب اهواز با حضور اکیپ‌های عملیاتی از استان‌های مختلف کشور آغاز شده است.
“محمدرضا کرمی نژاد” ادامه داد: مشکلات ناشی از فاضلاب در کلانشهر اهواز به گونه‌ای است که کل مردم شهر را نگران و دغدغه‌مند کرده است، البته تلاش و اقدامات فراوان صورت گرفته، اما واقعیت این است که شبکه فاضلاب اهواز بدلیل فرسودگی و با توجه به نبود شبکه مجزای دفع آب‌های سطحی، نیاز دارد تا به‌شکلی جامع و اصولی مورد پیگیری و اصلاح قرار گیرد.
وی اظهار کرد: آبفای اهواز دارای ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه بوده که تا کنون حدود ۴۰۰ کیلومتر از این خطوط توسط اکیپ‌های عملیاتی آبفای اهواز مورد لایروبی و رفع انسداد قرار گرفته است. این در حالی است که بیش از ۳ هزار مورد منهول نیز مورد لایروبی قرار گرفته است.

کرمی نژاد با اشاره به اقدامات موثر انجام شده برای مقابله با مشکلات فاضلاب پس از بارندگی‌های سال جاری گفت: تاکنون تمامی ایستگاه‌های پمپاژ به‌صورت کلی اصلاح و بازسازی شده اند. نصب پمپ‌های جدید، اورهال تابلوهای برق‌ و لایروبی شبکه‌های فاضلاب و رسیدگی ماشین آلات و تجهیزات از جمله اقداماتی است که قطعا موثر واقع خواهند شد و امیدواریم سالی با کمترین میزان مشکل را سپری کنیم.

 

 

نیروگاهیان

وی یادآور شد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نیز در کاهش مشکلات فاضلاب حضوری چشمگیر داشته است که در کلیه مراحل عملیات در کنار آب و فاضلاب استان خوزستان بوده است.
وی از انتخاب و فعالیت ۱۲۲ پیمانکار در ۱۲۲ نقطه دچار مشکل اهواز خبر داد و گفت: همه اقدامات انجام شده برای مجموعه آبفا آغاز کار است و فعالیت برای حل مشکل فاضلاب کلانشهر اهواز ادامه خواهد داشت. همچنین در حال حاضر ۴۰ پیمانکار دیگر در حال تعیین تکلیف هستند تا در سایر نقاط دچار مشکل فعالیت خود را آغاز کنند.
“سعید دشتی زاده” گفت: با انجام عملیات لایروبی و رفع انسداد شبکه فاضلاب در اهواز، میزان مشکلات ناشی از باراندگی و پس زدگی فاضلاب کاهش قابل توجهی خواهد داشت.
مدیر اداره آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: از حدود ۳ ماه گذشته که عملیات لایروبی شبکه فاضلاب اهواز بصورت جدی و با تقسیم کار وارد مرحله اجرا شد، شهرداری اهواز خدمات و همکاری های بسیار ارزشمندی ارایه کرد که در نتیجه این هماهنگی و تعامل، رضایتمندی شهروندان را در بارندگی های پیشرو شاهد خواهیم بود.
دشتی زاده افزود: کلانشهر اهواز فاقد شبکه مجزای دفع آبهای سطحی است و این نقیصه باعث شده تا فاضلاب و آبهای سطحی از یک مجرا دفع شوند و می توان اعلام کرد از مهمترین دلایل مشکلات فاضلاب نبود شبکه مجزای دفع آبهای سطحی بوده است. به همین سبب و در راستای جلوگیری از رخدادهای سالیان گذشته، اقدام به تقویت تصفیه خانه ها شد که در این بین می توان به تعمیر و خرید پمپ، رفع شکستگی های خطوط، اورهال سازی تابلو برق ها و لایروبی شبکه فاضلاب اشاره داشت.
مدیر اداره آبفا اهواز بیان کرد: اقدامات و برنامه ریزی‌ها به تناوب و در زمانبندی های مشخص در حال انجام است، کاهش مشکلات شبکه فاضلاب قطعی است، اما روند به گونه ای است که تا اتمام کار زمان و اعتبارات مورد نیاز باید مد نظر قرار گیرد به همین سبب می‌توان امیدوار بود هر سال مسئله دفع فاضلاب و آب‌های سطحی روندی رو به بهبود را داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=63902
  • نویسنده : مجتبی حلالی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.