5
مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت نیرو خبر داد:

آغاز فعالیت اکیپ غواصی شمال شرق کشور در خراسان رضوی

  • کد خبر : 43634
  • 02 اسفند 1399 - 20:45
آغاز فعالیت اکیپ غواصی شمال شرق کشور در خراسان رضوی
"میثم جعفرزاده" در افتتاحیه مراسم آغاز به‌کار اکیپ غواصی منطقه شمال کشور با اشاره به تداوم فعالیت‌های حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه با بلوغی که در این مجموعه وجود دارد، می‌توانیم بسیار صریح و شفاف بگوییم در حوزه‌های تخصصی که مسئولیت بحران آن‌ها برعهده شرکت‌های ما است به عنوان برند در کشور مطرح هستیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو از آغاز به‌کار اکیپ غواصی شمال شرق کشور با محوریت استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “میثم جعفرزاده” در افتتاحیه مراسم آغاز به‌کار اکیپ غواصی منطقه شمال کشور با اشاره به تداوم فعالیت‌های حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه با بلوغی که در این مجموعه وجود دارد، می‌توانیم بسیار صریح و شفاف بگوییم در حوزه‌های تخصصی که مسئولیت بحران آن‌ها برعهده شرکت‌های ما است به عنوان برند در کشور مطرح هستیم.
وی با اشاره به برنامه‌های مطلوبی که در حوزه عملکردی بحران شرکت‌های آب منطقه‌ای تعریف شده است، افزود: در حال حاضر به صورت پایلوت تیم‌های واکنش سریع برای شرکت آبفای مشهد اجرایی شده است که تاکنون برنامه‌ها و دوره‌های بسیار خوبی را برگزار کرده‌اند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان اینکه همیشه از مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای انتظار می‌رود که دارای تیم تخصصی غواصی برای مدیریت شرایط بحرانی و اضطراری دریچه‌های مخازن و سدها داشته باشند، عنوان کرد: تاکنون در این خصوص سه منطقه شمال غرب با محوریت زنجان، جنوب شرق با محوریت کرمان، مرکزی جنوب با محوریت اصفهان، شروع به کار کرده‌اند.
جعفرزاده بیان کرد: امروز نیز منطقه شمال شرق با محوریت استان خراسان رضوی که مجموعه استان‌های سمنان، گلستان و خراسان شمالی تحت پوشش دارد، افتتاح شد.
وی هدف این مدیریت را پیشرفت و ارتقا در کار دانست که لازمه آن همکاری نزدیک و یکپارچه مجموعه بحران و پدافند غیرعامل و حوزه ورزشی است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به اینکه نیازمند تیم تخصصی صنعتی غواصی هستیم، ادامه داد: وزارت نیرو دارای ظرفیت عظیمی در شاخه‌های ورزشی شنا و غریق نجات است.
 

 

نیروگاهیان

*انعقاد تفاهم‌نامه با فدراسیون غواصی و نجات غریق جمهوری اسلامی ایران
در ادامه این جلسه مالک حسین زاده، دبیر شورای مرکزی ورزش وزارت نیرو در خصوص تشکیل گروه غواصی این وزارتخانه اظهار کرد: طبق دستور اجرایی وزارتخانه دستورالعمل تشکیل گروه غواصی ابلاغ شده تا بر اساس آن غواصانی از بین شناگران صنعت آب و برق کشور، انتخاب و آموزش داده شوند.
وی با بیان اینکه سطح برنامه دوره‌های آموزشی به ترتیب تک ستاره، دو ستاره و تخصصی خواهد بود که با هماهنگی دبیرخانه شورای مرکزی، دفتر پدافند غیرعامل و امور ورزشی شرکت‌ها اجرا و دنبال می‌شود، گفت: تربیت این افراد می‌تواند نیاز ما را برای تیم‌های غواصی مورد نیاز در سدها، مخازن و … برطرف کند.
حسین زاده از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون غواصی و نجات غریق جمهوری اسلامی ایران در راستای آموزش نیروهای غواصی با استفاده از بهترین اساتید نخبه کشور خبر داد و افزود: امیدواریم با این اقدام شاهد رشد توانایی غواصی در این شرکت‌ها باشیم.
وی ادامه داد: افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، باید فرم تعهدی امضا کنند که تا آخرین سطح از دوره‌ها را شرکت کرده تا بتوانیم در عملیات سدها، دریچه ها و… از توان و ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.
دبیر شورای مرکزی ورزش وزارت نیرو بیان کرد: اعتبارات لازم برای تجهیز تیم‌ها و دوره‌های آموزشی از محل اعتبارات بند ۵ بودجه سال ۹۹ تامین شده است.انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=43634
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.