3
مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی در جمع کارکنان برق حرارتی مطرح کرد:

آغاز فعالیت های تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی

  • کد خبر : 115008
  • 05 آبان 1402 - 18:25
آغاز فعالیت های تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی
مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی: با پایان یافتن پیک تابستان، به منظور کسب آمادگی تولید، فصل تعمیرات واحد های ۱۳گانه این شرکت از ابتدای مهرماه آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیرعامل این شرکت در جمع کارکنان شرکت مادر تخصصی تولید با اشاره به جایگاه استراتژیک نیروگاه شهید رجایی قزوین در شبکه تولید برق گفت : نیروگاه شهید رجایی با سهم تولید سالانه ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، برق حدود سه و نیم درصد از نیاز مصرف کنندگان را تامین می کند که این رقم، نیروگاه شهید رجایی را در جایگاه نیروگاه های بزرگ کشور قرار داده است.

وی در این‌ بازدید ساختار و عملکرد واحدهای نیروگاه را برای بازدید کنندگان تشریح و مطرح کرد: نیروگاه شهید رجایی شامل‌ ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی و در مجموع دارای ظرفیت تولید نامی ۲۰۴۲ مگاوات است که اولین واحد آن در سال ۱۳۷۱ و آخرین واحد در سال ۱۳۸۰ به مدار تولید وارد شده است.

این مسئول اضافه کرد: این مجموعه پس از گذشت نزدیک به ۳ دهه از بهره‌برداری از واحدهای نیروگاه شهید رجایی با تمام توان در تولید برق پایدار، خدمت‌رسان شهروندان گرامی است.

موتابها تصریح کرد : با آغاز به کار دولت سیزدهم و طی دو سال گذشته با هدف گذاری صحیح و تلاش مستمر شاهد خاموشی برنامه ریزی شده در بخش خانگی در کشور نبودیم که این دستاوردی مهم برای دولت است . البته عدم خاموشی ها در این دو سال علاوه بر توسعه زیر ساخت ها به دلیل همراهی شهروندان در مدیریت صحیح مصرف برق بوده است که این همراهی موجب کاهش حدود پنج ونیم درصد در مصرف برق شده است.

 

بیشتر بخوانید

تولید ۹۰۰ میلیون ساعت انرژی در نیروگاه شهید رجایی

آغاز فصل تعمیرات واحدهای نیروگاه شهید رجایی قزوین

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی بیان داشت: این دستاورد مهم در نیروگاه از جمله نیروگاه شهیدرجایی حاصل فرهنگ سازی در مصرف صحیح انرژی الکتریکی و اجرای برنامه های صحیح تعمیراتی برای آماده سازی واحد های نیروگاهی بود که موجب شد این نیروگاه به عنوان برترین نیروگاه کشور برای گذر از پیک تابستان ۱۴۰۲ از سوی وزیر نیرو انتخاب شود.

وی در پایان با اشاره به آغاز فصل تعمیرات در نیروگاه شهیدرجایی همگام با دیگر نیروگاه های کشور نیز اظهار داشت: با پایان یافتن پیک تابستان، به منظور کسب آمادگی تولید، فصل تعمیرات از ابتدای مهرماه آغاز شده است که برای این منظور ۱۷برنامه ی تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید های دوره ای تعریف شده که هم اکنون واحد شماره ۳بخاری تحت تعمیرات اساسی و واحد شماره ۵گازی تحت تعمیرات بازدید مسیر داغ می باشد که تا پایان اردیبهشت سال آینده تمامی برنامه ها ی تعمیراتی این شرکت به اتمام خواهد رسید و با آمادگی کامل به استقبال از پیک تابستان ۱۴۰۳ خواهیم رفت.

گفتنی است در این برنامه، بازدیدکنندگان برای آشنایی با فرآیند سخت تولید برق، از اتاق فرمان نیروگاه بخار،اتاق فرمان نیروگاه سیکل ترکیبی، برج خنک کننده نیروگاه بخار، واحد های در دست تعمیر نیروگاه بخار وسیکل ترکیبی در این نیروگاه بازدید نموده و سپس از جاذبه های شهر قزوین نیز بازدید کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=115008
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.