2

آغاز مرحله سوم جمع‌آوری اطلاعات مکانی پست‌های برق خوزستان با استفاده از پهباد

  • کد خبر : 39763
  • 13 دی 1399 - 19:51
آغاز مرحله سوم جمع‌آوری اطلاعات مکانی پست‌های برق خوزستان با استفاده از پهباد
"امید سروری" در این رابطه افزود: استقرار و راه اندازی سامانه اطلاعات مکانی (GIS) و بهره گیری از ابزار و تکنولوژی‌های نوین ژئوماتیکی بویژه فتوگرامتری بردکوتاه (پهباد) در مدیریت پست‌های انتقال و فوق توزیع، برای اولین بار در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عملیاتی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی فنی معاونت برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: این شرکت برای اولین بار اقدام به استفاده از فتوگرامتری بردکوتاه (پهباد) جهت جمع آوری اطلاعات مکانی تجهیزات پست‌های انتقال و فوق توزیع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “امید سروری” در این رابطه افزود: استقرار و راه اندازی سامانه اطلاعات مکانی (GIS) و بهره گیری از ابزار و تکنولوژی‌های نوین ژئوماتیکی بویژه فتوگرامتری بردکوتاه (پهباد) در مدیریت پست‌های انتقال و فوق توزیع، برای اولین بار در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عملیاتی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود: این اقدام در راستای توسعه و بکارگیری تکنولوژی‌های نوین ژئوماتیکی در زمینه مدیریت شبکه انتقال و فوق توزیع انجام شده است.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی فنی معاونت برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: تاکنون دو فاز اول و دوم پروژه برداشت اطلاعات مکانی، شامل تجهیزات ۱۴۰ پست انتقال و فوق توزیع با استفاده از این روش گردآوری شده است و اجرای فاز سوم پروژه نیز در دستور کار قرار دارد.
سروری افزود: علاوه بر عملیاتی کردن این تکنولوژی، در سال‌های گذشته بررسی‌ها و مطالعات قابل توجهی در خصوص بهبود فرایند مذکور در صنعت برق، توسط واحد GIS شرکت و مشاوران مربوطه انجام شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39763
  • ارسال توسط :
  • منبع : پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.