2

آمادگی نیروگاه شهید مفتح برای تولید حداکثری انرژی در فصل تابستان

  • کد خبر : 78005
  • 08 خرداد 1401 - 10:50
آمادگی نیروگاه شهید مفتح برای تولید حداکثری انرژی در فصل تابستان
مسعود جاویدانی با اعلام این خبر، افزود: با انجام تعمیرات پیشگیرانه بر روی تجهیزات واحد‌های چهارگانه نیروگاه در قالب تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و میان‌دوره ای، واحدهای این مجموعه آماده تولید حداکثری و پایدار با قدرت نامی خود در پیک مصرف تابستان هستند.

سرپرست معاونت تعمیرات و نگهداری نیروگاه شهید مفتح همدان از آمادگی این نیروگاه برای تولید حداکثری انرژی الکتریکی در پیک تابستان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، مسعود جاویدانی با اعلام این خبر، افزود: با انجام تعمیرات پیشگیرانه بر روی تجهیزات واحد‌های چهارگانه نیروگاه در قالب تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و میاندوره ای، واحدهای این مجموعه آماده تولید حداکثری و پایدار با قدرت نامی خود در پیک مصرف تابستان هستند.

وی ادامه داد: آنالیز داده های بهره برداری همراه با اصلاح و تعویض سیل های توربین و رفع نشتی آب و بخار از والوهای فشار قوی، تراز بندی توربین واحد شماره یک و همچنین بازیافت و استفاده از دریناژ بخار در بویلر کمکی جهت تولید و استفاده در سیستم گرمایش گرمکن های تانکرهای سوخت و مخازن مازوت در فصل سرد سال از جمله اقداماتی است که بمنظور افزایش راندمان نیروگاه در تعمیرات واحد‌ها انجام گرفته است.

 

 

نیروگاهیان

سرپرست معاونت تعمیرات و نگهداری نیروگاه شهید مفتح با بیان اینکه نیروگاه های بخار با تولید انرژی پایدار بخش عمده تأمین انرژی مورد نیاز شبکه برق کشور را بر عهده دارند، گفت: تولید حداکثری انرژی الکتریکی در پیک مصرف تابستان و زمستان توسط نیروگاه های بخاری همراه با حداقل وابستگی به قطعات یدکی و کمترین هزینه تعمیراتی یکی از شاخصه های بارز واحدهای بخار است.

جاویدانی در پایان تاکید کرد: متخصصان نیروگاه توانسته اند تحریم ها را تبدیل به فرصت کنند و با تکیه بر توان داخلی و تأمین قطعات یدکی مورد نیاز از منابع داخلی تعمیرات نیروگاه ها را با کیفیت مطلوب به انجام رسانند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=78005
  • نویسنده : هاشم رازقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.