5

آمادگی چینی‌ها برای سرمایه گذاری در لبنان

  • کد خبر : 27455
  • 01 تیر 1399 - 16:11
آمادگی چینی‌ها برای سرمایه گذاری در لبنان
چینی‌ها معتقدند اقتصاد لبنان احیا شدنی است و حتی برای ضمانت سرمایه گذاری آماده پذیرش پول ملی لبنان نیز هستند.

سفارت چین در لبنان اعلام کرد: چین آماده سرمایه گذاری در لبنان در زمینه‌های توسعه حمل و نقل و تولید انرژی به ویژه برق است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، سفارت چین در لبنان روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: چین آماده سرمایه گذاری در لبنان در زمینه‌های توسعه حمل و نقل و تولید انرژی به ویژه برق است.

“سرکیس شلهوب”، وکیل شرکت‌های چینی در لبنان با تاکید بر اینکه این شرکت‌ها حتی در این شرایط کنونی که لبنان بیش از ۹۰ میلیارد دلار بدهی خارجی دارد آماده سرمایه گذاری در این کشور هستند گفت: چینی‌ها معتقدند اقتصاد لبنان احیا شدنی است و حتی برای ضمانت سرمایه گذاری آماده پذیرش پول ملی لبنان نیز هستند.

نیروگاهیان

سرکیس شلهوب افزود، برخی در داخل دولت لبنان با وجود این پیشنهاد‌های خوب مانع سرمایه گذاری می‌شوند.
وکیل شرکت‌های چینی در لبنان تاکید کرد، اما با وزارت حمل و نقل لبنان مذاکرات خوبی در زمینه احداث خطوط راه آهن داشتیم که سرمایه گذاری اولیه این طرح یک میلیارد دلار است
“وانگ کی جیان”، سفیر چین در لبنان در دیدار اخیرش با “غازی وزنه” وزیر اقتصاد این کشور هم بر توسعه روابط اقتصادی تاکید و درباره احداث خطوط راه آهن لبنان توسط شرکت‌های چینی نیز تبادل نظر کردند.
“قاسم قصیر”، کارشناس اقتصادی هم درباره سرمایه گذاری چینی‌ها در لبنان می‌گوید، موضوع همکاری با چین قدیمی است متاسفانه در دولت‌های پیشین، طرفداران آمریکا اجازه ورود این شرکت‌ها را نمی‌دادند و حتی گاهی امریکایی‌ها از طریق بانک‌ها، به بخش‌ها و وزارتخانه‌های مختلف برای جلوگیری از سرمایه گذاری چینی‌ها فشار می‌آوردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=27455

مطالب پیشنهادی

12تیر
🎥 ویدئو/ میرکاظمی سکوت خود درباره فساد کرسنت را شکست
توضیحات میرکاظمی وزیر اسبق نفت درباره فساد کرسنت در زمان وزارت زنگنه:

🎥 ویدئو/ میرکاظمی سکوت خود درباره فساد کرسنت را شکست

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.