3
صنعت آب و برق در سالی که گذشت-11

آمادگی کامل نیروگاه شهید سلیمانی کرمان جهت پیک تابستان ۱۴۰۳

  • کد خبر : 127165
  • 12 فروردین 1403 - 11:25
آمادگی کامل نیروگاه شهید سلیمانی کرمان جهت پیک تابستان ۱۴۰۳
رضا کاویانی با بیان این خبر افزود: با برنامه‌ریزی اعمال شده عملیات بازدید ۴۰۰۰ و ۸۰۰۰ ساعت

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از وزارت نیرو(پاون)، رضا کاویانی با بیان این خبر افزود: با برنامه‌ریزی اعمال شده عملیات بازدید ۴۰۰۰ و ۸۰۰۰ ساعت بر روی واحدهای گاز و عملیات بازدید دوره‌ای ۸۰۰۰ ساعت بر روی واحدهای بخار نیروگاه به منظور آمادگی پیک سال آینده  انجام شد.
وی افزود : با انجام تعمیرات اساسی، واحدهای ۱ و ۲  گازی و ۴ بخار در مدار تولید قرار گرفته‌اند و واحد ۵ گاز هم بزودی به شبکه سراسری خواهد  پیوست.
وی ضمن اشاره به تعمیر ژنراتور واحد ۸ و ترانس واحد ۳ گازی گفت: تا کنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت تعمیراتی حاصل شده است که پیش‌بینی می‌شود این نیروگاه با تمام ظرفیت تا اواسط اردیبهشت ماه به شبکه سراسری برق متصل شود.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان با اشاره به اینکه خروج اضطراری واحدهای نیروگاه در پیک تابستان ۱۴۰۲ به میزان ۵۰  درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت، افزود: این مجموعه تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲  با تولید بالغ بر ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید‌کننده ۲ درصد برق کشور و ۶۰ درصد برق استان است.
کاویانی با اشاره به اهمیت انرژی برق به ویژه در فصل تابستان پیش رو ، اظهار داشت: امروزه نه تنها فعالیت در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی مکانیزه شده، بلکه حتی فعالیت‌های اجتماعی نیز بدون برق امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه داد: از ۱۲۴ سال گذشته که اولین مولد برق وارد ایران شد تاکنون پیشرفت‌های زیادی در صنعت تولید برق در کشور انجام شده که اکثر آن در دوران بعد از انقلاب بوده است. از آنجایی که امروزه تمام افراد جامعه ما در همه حوزه‌ها، وابستگی زیادی به انرژی الکتریکی دارند لذا با توجه به اهمیت این نیاز همگانی، تمام تلاش و همت خود را جهت تولید پایدار این انرژی به ویژه در فصل تابستان معطوف کرده‌ایم.
کاویانی همچنین خاطر‌نشان کرد: استقرار صنایع بزرگ و شرایط دشوار تابستان پیش رو در استان کرمان، اهمیت تولید و تامین این انرژی را بیش از پیش نمایان می‌کند.
وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ بزرگترین عملیات تعمیرات صنعت برق کشور که بالغ بر ۳۰ مورد بوده است را بر روی واحدهای این نیروگاه توسط متخصصان داخلی انجام داده‌ایم که مهم‌ترین آن تعویض ژنراتور ۲۰۵ تنی واحد یک بخار با محاسبات دقیق مهندسی و با بهره‌گیری از یک‌دستگاه جرثقیل یک‌هزار و ۱۰۰ تنی ، کاری بود که تا کنون در  صنایع کشور انجام نشده  و به عنوان یک رکورد و پروژه عظیم ملی به ثبت رسید.
وی گفت: امسال اجرای ۲  پروژه ارتقای توان نیز بر روی واحد های ۲ و ۵  گازی صورت گرفته است.
مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمانی کرمان با شاره به تحریم‌های ظالمانه و محدویت دسترسی به قطعات مورد نیاز گفت: با همت متخصصان داخلی نیروگاه و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان تا کنون ۸۰ قطعه و تجهیز نیروگاهی را تولید کرده‌ایم.
کاویانی همچنین به این نکته اشاره کرد که ارمغان تولید برق برای جامعه و مردم عزیز آسایش و  آرامش است، لذا احاد جامعه باید بدانند که تولید برق با سختی و صرف هزینه‌های زیاد با همت شبانه‌روزی توسط همکاران نیروگاهی در سراسر کشور انجام  می‌شود و ما از مردم ، صنایع ، بخش کشاورزی و سازمان‌ها و ادارات می خواهیم که با مدیریت مصرف آب و برق یاریگر فرزندان خود در وزارت نیرو باشند.
وی ادامه داد : به منظور آشنایی اقشار مختلف جامعه خصوصا دانش آموزان و دانشجویان با سختی‌های تولید برق و آشنایی با  روند فعالیت‌های نیروگاه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۰۵ نفر در قالب طرح راهیان پیشرفت از نیروگاه شهید سلیمانی بازدید کرده‌اند.
نیروگاه شهید سلیمانی کرمان با هشت واحد گازی و چهار واحد بخار با تولید اسمی بالغ بر ۲۰۰۰ مگاوات بزرگترین تولیدکننده برق جنوب شرق کشور  است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=127165

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.