5
مدیر دفتر ایمنی و‌ حوادث شرکت توانیر:

آمار حوادث برق گرفتگی در کشور نگران کننده است

  • کد خبر : 77211
  • 27 اردیبهشت 1401 - 15:45
آمار حوادث برق گرفتگی در کشور نگران کننده است
"عباس جریان‌قلم" در نوزدهمین همایش علمی و تخصصی ایمنی(HSE)  شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، اظهار داشت: ایمنی یک مسئولیت همگانی است که با مشارکت تمام کارکنان و مجموعه مدیران می‌تواند نقش صیانت از نیروی انسانی، پویایی و افزایش بهره‌وری سازمان را ایفا کند.

مدیر دفتر ایمنی و‌ حوادث شرکت توانیر، گفت: آمار حوادث برق گرفتگی در سطح کشور به دلیل نهادینه نشدن ایمنی در کار، نگران ‌کننده است که در این حوزه شرکت‌های توزیع باید بیش از گذشته به مقوله ایمنی اهمیت دهند و این موضوع را خط قرمز تمام فعالیت‌ها بدانند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “عباس جریان‌قلم” در نوزدهمین همایش علمی و تخصصی ایمنی(HSE)  شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، اظهار داشت: ایمنی یک مسئولیت همگانی است که با مشارکت تمام کارکنان و مجموعه مدیران می‌تواند نقش صیانت از نیروی انسانی، پویایی و افزایش بهره‌وری سازمان را ایفا کند.
وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق خراسان جنوبی، شرکتی پیشرو در ارتقای سطح فرهنگ ایمنی درون و برون سازمانی است، افزود: با توجه ویژه مدیران و کارکنان شرکت توزیع برق خراسان ‌جنوبی به مقوله ایمنی، شاهد کاهش شاخص‌های ضریب شدت حادثه و تکرار حادثه هستیم و توجه دائم به کنترل و نظارت‌های موثر ایمنی از گروه‌های اجرایی و پیمانکاری می‌تواند به استمرار این موفقیت کمک کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در ادامه، با اشاره به شعار «برای ساخت فرهنگ مثبت ایمنی با همدیگر اقدام‌ کنیم» بیان کرد: رعایت ایمنی به تنهایی از عهده دفتر ایمنی ساخته نیست و باید همه در این زمینه همکاری کرده و گام برداریم.
“مهدی دادگر” با بیان اینکه این همایش از سال ۷۹ هر ساله در شرکت برق برگزار شده که متاسفانه طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و حفظ سلامت پرسنل موفق به برگزاری آن نشدیم، تصریح کرد: ایمنی، بهداشت و محیط زیست از مهمترین مسائلی است که هر فردی در هر سطحی باید به آن توجه کند و غفلت از آن صدمات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به پنج عمل اصلی ایمنی، گفت: تفکر صحیح و منطقی در برخورد و پیشگیری از خطر، آشنایی با خطرات اطراف، در اختیار گرفتن ابزار مقابله با خطر از طریق آموزش‌های لازم، تغییر در جهت ایمن‌تر کردن رفتارها، محیط زندگی و آموزش کمک‌های اولیه از جمله این عوامل است.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی افزود: ایمنی یک کارگاه به مواردی از جمله محل کار ایمن، تناسب توانایی‌ها و لیاقت کارکنان با وظایف محوله، نظارت و ممیزی مداوم سیستم‌های ایمنی، مطالعات پژوهشی در مورد اتفاقات و حوادث و مشارکت کارکنان و ایجاد انگیزه در بین آنها بستگی دارد.
وی ادامه داد: برخورد مناسب با ارباب رجوع و وقت گذاشتن برای درخواست‌ها و مراجعات از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که بدون شک با برخورد مناسب می‌توان جلوی برخی از حوادث را گرفت.
مدیردفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: سال گذشته شاهد رشد ۱۴ درصدی آموزش و بازآموزی کارکنان در زمینه ایمنی نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ در استان بودیم.
جواد بهائین بیان کرد: سال گذشته دوره‌های آموزشی خط گرم فرمان از راه نزدیک، ایمنی برق پیشرفته، تجزیه و تحلیل حوادث و دوره کار با بالابر هیدرولیکی، دوره‌های اطفا حریق و آشنایی با کمک‌های اولیه و غیره برای پرسنل شاغل در شرکت توزیع برق استان برگزار شد.
وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته بازدید از گروه‌های اجرایی توسط مدیریت‌های توزیع برق تابعه به میزان چهار هزار و ۹۸۶ مورد انجام شد که نسبت به سال ۹۹؛ ۱۶درصد افزایش یافته است.
مدیردفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده گروه ایمنی شرکت توزیع برق استان در سال گذشته افزود: شناسایی کانون‌های خطر و نقاط خطرآفرین و انجام اقدامات اصلاحی برای ۹۵۹ مورد، اصلاح فرسودگی فنداسیون روشنایی، اصلاح درب و دریچه‌ پایه‌های روشنایی و تعویض پایه‌های فرسوده از جمله این اقدامات است.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته  اصلاح انشعابات خطرآفرین، پایه چراغ معیوب، ارت معیوب و اصلاح فرش‌های عایق و افزایش ضریب ایمنی در پست زمینی و بسیاری موارد مشابه انجام شد.
بهایین گفت: پیگیری و تامین ۴۲۵ قفل و بست برای تاسیسات توزیع به منظور از بین بردن کانون‌های خطرآفرین در مدیریت‌های توزیع و تهیه و ابلاغ برنامه عملیاتی ایمنی سال ۱۴۰۰ با برآورد اعتباری به مبلغ ۴۶ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال از دیگر اقداماتی بود که سال قبل انجام شد.
در پایان این مراسم نیز از ۲۶ فعال عرصه ایمنی شامل ۱۶ فرد نمونه ایمنی با اهدای لوح سپاس، تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=77211
  • نویسنده : علی رفیعی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.