6

ابتکاری خلاقانه برای تولید برق

  • کد خبر : 22160
  • 30 فروردین 1399 - 19:28
ابتکاری خلاقانه برای تولید برق

یک شرکت فرانسوی در اقدامی خلاقانه یک توربین بادی به شکل درخت ساخته که برق تولید می‌کند. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شرکت فرانسوی New World Wind یک توربین بادی با الهام از درخت برای تولید الکتریسیته پایدار ساخته است. این […]

یک شرکت فرانسوی در اقدامی خلاقانه یک توربین بادی به شکل درخت ساخته که برق تولید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شرکت فرانسوی New World Wind یک توربین بادی با الهام از درخت برای تولید الکتریسیته پایدار ساخته است.

این توربین “درخت باد” نام دارد. هر درخت از ۵۴ میکروتوربین به نام Aeroleaf ساخته شده است و حداکثر ۲۴۰۰ کیلووات در سال الکتریسیته تولید می‌کند.

این درخت می‌تواند برای ۱۰۰ مترمربع فضای اداری کم‌مصرف، لامپ‌های ۱۵ خیابان یا ۸۳٪ از مصرف متوسط یک خانوار (به‌غیراز گرمایش) انرژی لازم را فراهم کند.

نیروگاهیان

طراحی میکروتوربین این امکان را می‌دهد تا باد را ازهرجهتی که بوزد جذب کند،(از نسیم ملایم تا بادهای شدید)، و در همه شرایط آب و هوایی نهایت انرژی را تولید کند.

این درخت در هر مکانی قابل کاشت است و به لطف مکانیزم عملکرد مستقیم آن که بدون تسمه یا چرخ‌دنده کار می‌کند، هیچ صدایی ایجاد نمی‌کند.

این درخت در مقابل طوفان‌ها مقاوم است و می‌تواند حدود ۲۵ سال عمر کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=22160

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.